Blizzard nedprioriterer Heroes of the Storm

Heretter blir det færre utvidelser og e-sportturneringer.

Blizzard

Etter tre og et halvt år med Heroes of the Storm har Blizzard valgt å slakke av på videreutviklingen av spillet. Utvikleren lover å fortsatt holde liv i MOBA-tittelen, men spillere må forberede seg på mindre nytt innhold i tiden fremover.

Prioriterer andre prosjekter

Heroes of the Storm ble opprinnelig lansert i 2015.
Blizzard

I et brev til fansen forteller J. Allen Brack og Ray Gresko – henholdsvis president og visepresident for Blizzard – at det ikke har vært noen enkel beslutning å kutte i Heroes of the Storm-planene. Etter en intern evaluering ble det imidlertid bestemt at selskapet skulle prioritere andre, uannonserte prosjekter.

– Som et resultat har vi flyttet noen utviklere over på andre prosjekter og vi gleder oss til å se lidenskapen, kunnskapen og erfaringen som de kommer til å bringe til de prosjektene. Dette er ikke første gangen vi har vært nødt til å ta lignende tøffe valg. Spill som Diablo II, World of Warcraft, StarCraft II, Overwatch og mer ville aldri eksistert om vi ikke hadde tatt lignende beslutninger, skriver duoen.

Brack og Gresko forsikrer imidlertid om at Blizzard ikke gir opp spillet, og fans loves flere helter, midlertidige moduser eller utfordringer og annet innhold. Det vil bare gå lenger mellom hver pakke med tilleggsinnhold, og hovedmålet for teamet blir å sørge for at Heroes of the Storm vil by på en stabil opplevelse i lang tid fremover.

Videre varsler utvikleren endringer på e-sportfronten, og en mindre tilstedeværelse fra og med neste år. De årlige turneringene Heroes Global Championship og Heroes of the Dorm vender ikke tilbake i 2019, da Blizzard ikke lenger kunne opprettholde standarden som fans og spillere forventer.

Blizzard har trolig begynt arbeidet med Diablo IV.
Ifølge rykter blir spillet en mer dyster affære enn forgjengeren »

Siste fra forsiden