Diablo IV

Blizzard gjør flere Diablo IV-endringer etter spillets betatest

Lover blant annet justeringer til klasser og «dungeons».

Blizzard

Betatesting av Diablo IV i mars ble et vellykket prosjekt for Blizzard. Til sammen brukte spillere over 61 millioner timer på betaversjonen, som førte til en haug med nyttige tilbakemeldinger.

Disse tilbakemeldingene går med på å forbedre det endelige produktet, og denne uka avslørte Blizzard noen av endringene som hives inn som følge av betatesten.

Diablo IV-fullversjonen blir litt forskjellig fra betaen fans spilte i mars.
Blizzard
Vis mer

På sine nettsider forteller utvikleren at det viktigste punktet var tilbakemeldinger knyttet til spillets grotter, eller «dungeons». Disse skal ikke lenger kreve at spillere løper mye frem og tilbake gjennom tomme rom, enten det er for å finne gjenstander eller bekjempe gjenstående fiender.

Ellers har de forskjellige klassene gjennomgått flere justeringer. Necromancer og Sorcerer, som var veldig sterke i betaen, blir litt svekket, mens Barbarian og Druid blir sterkere. I tillegg har sjefsfiender blitt justert for å gjøre dem mer overkommelig for klasser som bruker nærkampangrep.

Blizzard har også valgt å skru av muligheten til å nullstille dungeons. Utvikleren vil at spillere utforsker nye steder i stedet for å bare holde seg til faste trakter. Det påpekes at dette ikke er en permanent løsning, og teamet vil kikke videre på hvordan problemstillingen skal løses i fremtiden.

I andre nyheter avslørte spillsjef Rod Fergusson at det ikke er noen planer om å inkludere et såkalt «Automap» i Diablo IV. I tidligere Diablo-spill har dette latt spillere se et gjennomsiktig kart i spillet for å gi bedre oversikt over spesielt grotter, men denne gangen har Blizzard altså gått i en annen retning.

Diablo IV lanseres 6. juni, for PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One og Xbox Series X/S.

LES OGSÅ: Blizzard har ingen planer om å slippe Diablo IV på Game Pass »

Kommentarer (12)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
bubba477
2 år siden

Håper bare de fikser hva enn det er som fikk alle 3080ti kortene til å gå i stykker. De har ikke sagt noenting om det. 🤔

Magnus Rydningen
2 år siden
bubba477 skrev (6 minutter siden):

Håper bare de fikser hva enn det er som fikk alle 3080ti kortene til å gå i stykker. De har ikke sagt noenting om det. 🤔

De har vel sagt at de sammarbeider med Nvidia for å samle inn informasjon rundt systemene det skjedde. Feilen ligger nok heller hos kort produsent eller i driveren slik som når New World drepte EVGA kort, da oppdaget EVGA dårlige loddinger på en batch som belastningen i New World førte til varmgang og til slutt feil. 

Znorkis
2 år siden
13 minutes ago, bubba477 said:

Håper bare de fikser hva enn det er som fikk alle 3080ti kortene til å gå i stykker. De har ikke sagt noenting om det. 🤔

Dette gjelder vel i hovedsak Gigabyte sitt 3080 ti. 

"One way to prevent this issue is to limit the maximum frames per second (fps) on your GPU and not just in the game. It’s also recommended that you don’t overclock the card while playing Diablo IV, as that puts an extra strain on the GPU." 

bubba477
2 år siden
Magnus Rydningen skrev (4 timer siden):

De har vel sagt at de sammarbeider med Nvidia for å samle inn informasjon rundt systemene det skjedde. Feilen ligger nok heller hos kort produsent eller i driveren slik som når New World drepte EVGA kort, da oppdaget EVGA dårlige loddinger på en batch som belastningen i New World førte til varmgang og til slutt feil. 

Det er riktig, ingen årsak eller løsning er dog fremmet.

Znorkis skrev (4 timer siden):

Dette gjelder vel i hovedsak Gigabyte sitt 3080 ti. 

"One way to prevent this issue is to limit the maximum frames per second (fps) on your GPU and not just in the game. It’s also recommended that you don’t overclock the card while playing Diablo IV, as that puts an extra strain on the GPU." 

Gjelder flere merker og modeller. Også skjedd med AMD kort.

Aiven
2 år siden

Blir det like ptw som sist?

Siste fra forsiden