Diablo IV

Blizzard deler nye detaljer om Diablo IV

Viser frem figurer, fiender og tilpasningsmuligheter.

Blizzard

Tidligere i år gjorde Blizzard det klart at Diablo IV ikke skal lanseres i år. Utvikleren lovet imidlertid å dele nye detaljer med jevne mellomrom, og denne uken fikk fans en fersk kikk bak kulissene.

Klassene i Diablo IV kommer i mange ulike varianter. (Video: Blizzard) Vis mer

I et lengre blogginnlegg på Blizzards nettsider viste ulike medlemmer av teamet frem hva de har jobbet med. I all hovedsak handlet det om design for spillets mange figurer, og vi fikk glimt av spillets forskjellige klasser og noen av monstrene spillere får bryne seg på.

I bildekarusellen nederst i artikkelen kan du se forskjellige varianter av klassene Rogue, Barbarian og Sorceress. Der finner du også bilder av kjente fiender som Succubus og Spider Host, samt nykomlinger som The Blood Bishop og en ny variant av Skeleton Lord.

– Med monstre er det mange forskjellige ting som må passe sammen for at man skal lykkes, men det begynner med at spilleren må være fornøyd med å ta livet av det. Det betyr at monsteret visuelt sett må stå i stil med måten det oppfører seg, og at det må ha et ekkelt eller demonisk preg over seg, sa kunstregissør Nick Chilano om det å lage nye Diablo-monstre.

Slik skal Succubus-fienden se ut i Diablo IV. (Video: Blizzard) Vis mer

Teamet legger også stor vekt på det faktum at du kan tilpasse figurene dine i Diablo IV, i langt større grad enn tidligere spill i serien.

– Du kan endre ansiktet til figuren din, frisyren, skjegg og øyenbryn og ta på smykker, sminke og ting som tatoveringer og kroppsmaling. Du kan også endre farge på figurens hud, øyne, hår og tatoveringer. Noen elementer vil være spesifikke for de forskjellige klassene, for å underbygge klassenes unike bakgrunner, men mange vil være delt mellom klassene som åpner for flere kombinasjoner, forklarte figurdesigner Arnaud Kotelnikoff.

Arbeidet med Diablo IV durer videre, og nye detaljer vil avsløres i neste kvartal. I mellomtiden ber teamet om å få tilbakemeldinger på alt som vises frem, i håp om at det ferdige spillet skal bli akkurat hva spillerne ønsker seg.

Ny World of Warcraft: Shadowlands-oppdatering introduserer mye nytt innhold.
Vi tok en prat med Blizzard om hva spillere kan forvente »

Ledige stillinger
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (10)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Dberg
4 år siden

Jeg er en av de som ikke bryr meg om ansiktene i D2R, men det må sies at kontrasten mellom hvordan D4 og D2R håndterer dette tullete emnet er morsom. Den ene baserer seg på at ansiktene er som de er, og liker du det ikke så er argumentet at det gjør ikke noe for du skal ha hjelm på likevel. Det andre spillet skryter av hvordan hver minste ansikts-detalj kan endres.

Feenyx
4 år siden

Jeg skjønner ikke helt prioriteringen til Blizzard her.

Tilpassing av karakteren min i Diablo er like viktig som i Flight Simulator eller Factorio.... ikke i det hele tatt.

barezell
4 år siden

Forventes vel av et spill i 2021. Tviler på implementeringen av dette gjør at f.eks gameplay blir dårligere.

Durmwind
4 år siden

Det er månedsvis med arbeid av både kunstnerene og programmererene som heller kunne blitt brukt på fiender eller angrepsfrekvenser eller våpen eller polering av flyten.

Worst case så er dette en av grunnene til at spillet ikke kommer i år og det for noe så ubrukelig som ansiktet til en rustningkledd karakter i ett isometrisk Hack and Slash...

 

Dberg
4 år siden
barezell skrev (17 minutter siden):

Forventes vel av et spill i 2021. Tviler på implementeringen av dette gjør at f.eks gameplay blir dårligere.

Jepp. En ting om det var et indie studio med fire mann og danseband, men Blizzard har sikkert et rom av folk som ikke gjør annet enn å tegne neser hele dagen. En kan unne seg høyt detaljnivå med uendelig tid og mannskap. Hideo Kojima var kongen av sånt mens han var gullgutten til Konami. Metal Gear Solid 2 har en skål med isbiter som folk flest ikke legger merke til en gang, men hvis de blir skutt og ramler på gullet begynner de å smelte.

Siste fra forsiden