Onsdag slapp Eurogamer et langt intervju med mannen som ble vinneren den mye omtalte Curiosity-kampanjen ledet an av spillutvikler Peter Molyneux og studioet 22Cans.
Det viser seg at 20 år gamle Bryan Henderson ikke har fått noe i nærheten av det, selv om han ble lovet en rolle som gud i studioets spill, Godus, samt en del av inntektene fra spillet. Alt han fikk var en – etter beskrivelsen i intervjuet å dømme – trist tur til 22Cans-studioet.
Hedres
Nå har et annet studio plukket opp tråden der 22Cans slapp. Utgiverhuset Devolver Digital har tatt kontakt med både Henderson og et av sine spillstudio, Roll7 for å få på plass noe. Dette melder Eurogamer.
– Vi hadde fulgt historien en stund, Eurogamers artikkel var helt klart en del av det. Vi så ting på sosiale media, og det fikk oss til å føle medynk for Bryan, så vi tok kontakt på Twitter for å snakke om en ide vi hadde med Roll7. Alt skjedde på noe få timer, sier Devolver Digitals Nigel Lowrie.
Som du kan se i videoen nederst i artikkelen har ikke Roll7 ligget på latsida. I deres kommende spill Not a Hero får Henderson sin helt egen figur dedisert til seg. Spillet er et sideskrollende skytespill der man må dra nytte av dekning for å komme seg gjennom brettene.
Riktig nok blir ikke Henderson gud i spillet, men har etter videoen å dømme krefter som tilsir at han ikke er langt unna gudestatus. Dessverre blir han neppe spillbar.
– Verdenen i Not a Hero er en gudsløs plass, det skal være sikkert, men figuren BunnyLord – en antropomorfisk kanin som ønsker å bli ordfører – er ikke langt unna. Roll7 skal plassere Bryan i et slags lager der BunnyLord lagrer sine undersåtter. For øyeblikket kun som en ikke-spillbar figur. Det er ikke akkurat det samme som å bli gud, men det er det nærmeste vi kommer, forteller Lowrie til Polygon.
Tidligere denne uken skrev vi om hvordan 22Cans-spillet sliter.
Peter Molyneux' Godus klarer ikke å levere det som ble lovet »