Hvis man skal oppsummere skytespillenes utvikling er det en rekke titler man absolutt ikke kommer bort ifra, men Black er ikke en av disse. Det ambisiøse skytespillet var hjertebarnet til spilldesigner Stuart Black, og var langt fra dårlig, men gjorde absolutt ingenting nytt. Dette gikk ikke overens med løftene om at spillet skulle ta et alvorlig oppgjør med generiske skytespill.
I ettertid hoppet Black selv over til Codemasters og begynte utviklingen av Bodycount, som skulle være en åndelig oppfølger til Black. Også denboblen brast nylig, og han har nå forlatt prosjektet.
Herr Black har likevel nok av pågangsmot, noe Gamasutra bekrefter. De melder nemlig om at han nå har alliert seg med den perifere utgiveren City Interactive for å lage et skytespill satt i andre verdenskrig.
Spillutvikleren selv beskriver prosjektet som «et spennende, nytt og historiedrevet andre verdenskrig-skytespill som legger trykk på høy eventyrfaktor i en sjanger som har gått seg fast i tyngde og historisk presisjon». Det spekuleres for øvrigi at det vil benytte CryTeks CryEngine 3-motor, ettersom selskapet nylig lisensierte motoren til to skytespill.
City Interactive har ikke den stolteste fortiden, og har for det meste gitt ut middelmådige spill i mange ulike sjangere. Deres seneste sprell er Sniper: Ghost Warrior, som vår krigsekspert Marius kalte ensformig, uinspirert og tidvis uinteressant.
Til tross for at Stuart Black forlot prosjektet så er ikke Bodycount skrinlagt - bare utsatt. Spillet planlegges utgitt i vår.
Lurer du på hvilke andre spill vi har i vente? Ta en titt i vår Spillkalender!