BioWare om Anthem: – Vi er veldig skuffet!

Utvikleren svarer på kritikken mot spillet.

EA

BioWares siste spill har som kjent høstet mye kritikk for sine mange mangler. I et blogginnlegg har studioets sjef Casey Hudson nå kommet med et tilsvar og en oppdatering på det omfattende repareringsarbeidet.

Hudson legger ikke skjul på at lanseringen av Anthem ble en nedslående affære for studioet etter hvert som tilbakemeldingene trillet inn.

– Vi lanserte et spill som mange av dere forteller er moro innerst inne, men vi hadde også problemer som ikke gjorde seg til kjenne før vi opererte i millionskalaen av spillere. Vi var selvsagt veldig skuffet over det, skriver Hudson.

EA

Over 200 forbedringer

BioWare-sjefen sier det gjør ham trist å se at feilene hindrer spillere fra å nyte spillet fullt ut, gitt at mange ser ut til å se potensialet, og at han tar dette personlig.

Studioet skal hittil ha sluppet over 200 forbedringer av spillet i oppdateringer som er kommet siden lanseringen, deriblant revideringer av både progresjons- og konfigureringssystemene, samt fiksing av stabilitetsproblemer.

Hudson kan garantere at spillet vil fortsette å endre seg i lang tid fremover.

– Vi hører kritikken og tvilen. Men vi vil likevel kjøre på og jobbe med Anthem – en verden i evig forandring som konstant forbedres og vokser, og som støttes inn i fremtiden av våre dedikerte utviklere, bedyrer BioWare-sjefen.

For en del Anthem-spillere kan det være at hjelpen kommer litt sent. Spillet har lidd av alvorlige spillmekaniske problemer som blant annet graverende skaleringsfeil både for utstyr og våpen.

Mange har også opplevd at spillet rett og slett krasjer konsollen.

Les vår anmeldelse av spillet: Det er mye å utsette på Anthem »

Siste fra forsiden