Forrige måned ble det hevdet at BioWares flerspiller Shadow Realms skulle bli større og få konsollversjoner. Det ble også nevnt at planlagt lansering var flyttet fra 2015 til 2017. Drøyt en måned senere er spillet offisielt kansellert – drøyt seks måneder etter det ble annonsert.
Jeff Hickman, daglig leder i BioWare Austin, har lagt ut en pressmelding der han bekrefter kanselleringen av spillet.
– Vi har valgt å ikke fortsette utviklingen av Shadows Realms, skriver Jeff Hickman i en pressemelding, og fortsetter:
– Selv om gjengen har gjort et fantastisk arbeid med spillkonseptet, i tillegg til at vi har fått veldig bra tilbakemelding fra tilhengere på arrangementer og via spilltesting, er det andre prosjekter å jobbe med for BioWares studioer de kommende årene.
Hickman nevner at de jobber med forbedringer til Dragon Age: Inquisition, det neste Mass Effect og en helt nytt spill. Det virkelige store prosjektet til BioWare Austion er MMO-spillet Star Wars: The Old Republic.
– Som alle Star Wars-tilhengere vet, er dette et massivt år i Star Wars-universet. Vi har store planer for utvidelse av dette storslåtte spillet i år, og vi ser frem til å dele disse nyhetene i de kommende ukene, avslutter Hickman i pressemeldingen.
Fire mot en
Etter en massiv teaserkampanje i fjor sommer, ble altså spillet annonsert under fjorårets Gamescom.
– Dette spillet bringer oss tilbake til våre røtter i klassiske bordrollespill, men leverer også noe nyskapende for våre fans, uttalte Hickman den gang.
Shadow Realms er eller var et nettbasert action-rollespill der de gode kjempet mot de onde. Det fokusert på en asymmetrisk stil der fire kjemper mot én, og var blant annet inspirert av rollespill som Dungeons & Dragons.
Spillet var satt i et fangehull der heltene jobbet med å komme seg forbi fellene lagt av superskurken «Shadow Lord». Han kunne også sette ut monstre for å prøve å stanse heltene, før de eventuelt møttes i en avgjørende duell. Det minnet veldig mye om Lionheads kommende Fable Legends.