BioShock Infinite er sannsynligvis et av årets mest etterlengtede spill, og etter flere forsinkelser har Irrational Games endelig sagt seg ferdige med spillet.
I en post på Irrationals nettsted har sjefsutvikler Ken Levine kunngjort at spillet har «gone gold». Det vil si at de har satt sammen den versjonen av spillet som sendes til fabrikkene for masseprodusering, og blir å finne i butikkene verden over.
Utviklingen har tatt fem år, og kommer i salg 26. mars.
Velkommen til Columbia
BioShock Infinite er et førstepersons actionspill som skal gi deg stor taktisk frihet og mange varierte hjelpemidler. Handlingen foregår på Columbia, en gigantisk by som svever høyt oppe takket være avansert dampteknologi.
– Da vi først annonserte BioShock Infinite lovet vi å levere et spill som i aller høyeste grad var en BioShock-opplevelse, men samtidig noe helt annet. Og vår forpliktelse til å holde dette løftet, uansett hva som skjedde, har vært vår drivkraft gjennom de siste tre årene, sier en fornøyd Ken Levine.
Han fortsetter:
– Ingen har noensinne skapt et spill helt som dette. Det er et skytespill, men et skytespill som tar deg til veldig ukomfortable og farlige steder. Jeg kan ikke kreve at du spiller det, men jeg kan love deg at hvis du gjør det, får du en opplevelse du sent vil glemme.
Mens vi venter på BioShock Infinite kan det kanskje være en idé å minnes Irrationals forrige spill, BioShock. Øyvind Holmstad, skrev blant annet dette da han anmeldte spillet:
– Historien stiller en rekke tankevekkende spørsmål, og du blir satt opp i moralske dilemmar der du kan velge å redde andre framfor egen vinning. BioShock inneholder i tillegg flusst med intense kamper, og du har et helt arsenal med våpen og «superkrefter» til å hjelpe deg på veien. Et par unødvendige småting hindrer en tosifret karakter, men BioShock vil uansett bli sett på som en milepæl i spillhistorien, og et av de beste spillene i 2007.
Les også: Sniktitt: BioShock Infinite
Les også: Irrational «kunne laget fem ekstra spill» av innholdet de sløyfet