Bildefrekvensen du har i Fortnite bestemmer hvor fort du avfyrer skudd

Epic har nå sagt at de ser på saken.

Digital Foundry/Twitter

Høyere bildefrekvens er generelt fordelaktig, men i superpopulære Fortnite viser det seg imidlertid at bildefrekvensen har langt større betydning enn den egentlig skal ha.

Som blant andre Eurogamer melder har det nå dukket opp flere tester og undersøkelser som viser at lavere bildefrekvens direkte reduserer skuddtakten i spillet – noe som altså innebærer at man påfører mindre skade.

Digital Foundry, som spesialiserer seg på spillrelaterte, tekniske analyser for Eurogamer, skriver i en Twitter-melding at de merket seg 5,2 prosent høyere skuddtakt med 60 bilder per sekund enn med 30 bilder per sekund.

Undersøkes av Epic

Digital Foundry demonstrerer forskjellen i en video ved å fyre løs på en rad av seks metallvegger. Med 30 bilder per sekund skytes veggene i stykker på 27,52 sekunder, mens det tar 26,08 sekunder å utføre samme oppgaven med 60 bilder per sekund.

I en annen test kom ekspertene de frem til en forskjell på 6,4 prosent. Forskjellen er muligens ikke overveldende merkbar for «casual»-spillere, men som Eurogamer peker på kan det utgjøre en vesentlig fordel på høyere ferdighetsnivåer.

I tillegg er det et vesentlig problem for de som spiller Fortnite på Nintendo Switch, da spillet på denne plattformen har et tak på 30 bilder per sekund.

En spiller som kaller seg Dr. Lupo utførte en test av Fortnite med tilsvarende resultater, og som svar på denne meldingen la den offisielle Twitter-kontoen til Fortnite ut en melding hvor de opplyser at de undersøker saken og ser på en mulig fiks.

Det er antatt at feilen kan ligger i Unreal Engine 4-motoren som Fortnite bygger på, men Epic har ennå ikke kommet med noen detaljerte kommentarer om saken.

Les også: «Fresh Prince i Bel Air»-skuespiller saksøker Fortnite for å ha stjålet dansen hans »

Ledige stillinger
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (8)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Buddy Dakota
6 år siden

Men hvordan behandles dette av serveren? Merker en motspiller forskjell?

SNILDRE
6 år siden

Fortnite er ganske dårlig ass

Lixxon
6 år siden

Bare for å få fram dette så var dette funnet faktisk  fra PUBG, så har man også testet i fortnite å sett det samme problemet. 

 

Avean
6 år siden

Bare for å få fram dette så var dette funnet faktisk  fra PUBG, så har man også testet i fortnite å sett det samme problemet. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=WgT_mMS3fuo

 

Problemet ligger i Unreal Engine 4 som begge benytter.

Rookie_NO
6 år siden

Noe av det samme problemet så man i Destiny 2 med bruk av et spesielt våpen (1000 Voices). Men her manifesterte problemet seg ikke med høyere skuddtakt men rett og slett høyere skade på samme skuddsalve jo høyere FPS man hadde. Dette har blitt justert i ettertid

Siste fra forsiden