Larian understreker at de fleste tilbakemeldingene har vært positive, men at det i hovedsak er to ting som mange spillere ikke liker. Den ene er kvaliteten på skuespillerprestasjonene. I et spill med såpass mye tale som Beyond Divinity vil det være svært ødeleggende om skuespillerne gjør en dårlig jobb, noe spillere som har prøvd demoen altså ser ut til å mene at de gjør. Derfor bærer det tilbake til studio for nye opptak, noe som åpenbart får litt å si for utgivelsesdatoen.
Den andre tingen mange misliker med demoen er kampsystemet. Divine Divinity benyttet seg av et enkelt system som minner om det vi finner i Diablo-spillene, men når Larian utviklet Beyond Divinity var et av målene deres å gjøre kampsystemet mer taktisk enn i forgjengeren. Dette har de klart, men det de ikke hadde forventet var at såpass mange av tilhengerne ikke ønsket noe mer avansert kampsystem.
Derfor vil den ferdige versjonen av Beyond Divinity komme på markedet med mulighet for å velge mellom tre ulike kampsystemer: "Action", "tactical" og "hardcore". På denne måten vil spillet appellere til så mange som mulig. Larian har dessuten sagt at de vil bruke tiden frem til utgivelsesdatoen på å finpusse spillet ytterligere.
For mer informasjon om dette lovende rollespillet kan du besøke spillets hjemmeside.