Denne uken ble det koselige plattform/hjernetrimspillet Trine 2 lansert på PlayStation Network i USA. Den finske utvikleren Frozenbyte forteller at det egentlig også skulle ha vært ute i Europa, men at ting ikke gikk som planlagt.
På Twitter beklager selskapet forsinkelsen. De forteller at de sendte inn begge versjonene for godkjenning samtidig, men at det dukket opp noen mindre problemer som de ikke kunne hjelpe for.
Spillnettstedet Eurogamer påpeker at spillet dermed må ha passert Sony Computer Entertainment Americas godkjenningsprosess, men ikke kom forbi Sony Computer Entertainment Europe.
Frozenbyte har laget en liten video der deres markedsføringssjef Mikael Haveri nok en gang beklager utsettelsen. Han gir ikke noe mer informasjon om den, men forteller at han antar utsettelsen ikke vil være av en langvarig karakter. Noen ny utgivelsesdato kan han imidlertid ikke komme med.
Trine 2 er ute på PC, Mac og Xbox 360. Lasse Lervik tok en titt på PC-versjonen, som han premierte med karakteren syv. Han skrev blant annet følgende i anmeldelsen:
– Jeg elsker stemningen i Trine 2, og skulle ønske det var adskillig lengre enn det er. Nå er lengden helt på det rene, altså, men denne stilsikkerheten fra start til slutt er for prangende til at det går greit å ta farvel. Kombinasjonen av utseendet, musikken og fortelleren gjør dette til et strålende spill å ta opp i førjulstida, selv om det strengt tatt ikke er et julespill.