Nintendo 64-klassikeren The Legend of Zelda: Ocarina of Time ble 17. juni sluppet i en oppusset utgave til Nintendo 3DS. Oppussingen sto det japanske spillstudioet Grezzo for.
I en spørsmål- og svaromgang med Nintendo-sjef Satoru Iwata snakker ansatte i Grezzo-studioet om utfordringen det var å pusse opp en såpass velkjent tittel, og hvordan de jobbet for å finne balansen mellom for store endringer og for få endringer.
Blant annet kommer studioet inn på hvordan de forholdt seg til feil i det originale spillet.
– Som programmerere ønsket vi å kvitte oss med feil, men ansatte som hadde spilt originalen insisterte på at feilene var morsomme. Det ville ikke vært morsomt om vennene dine ikke kunne si «Visste du om dette?», så vi lot feilene som ikke skapte problemer være igjen, forteller Grezzo-programmerer Shun Moriya.
Han fortsetter:
– Hvis noe simpelthen ikke kunne få stå, fikset vi det motvillig, så noen feil vil du ikke finne lenger. Men vi lot så mange feil som mulig være igjen, sånn at spillerne kan ha noe å flire av.
Nyversjonen av Ocarina of Time har blitt universelt hyllet i spillpressen, og her på Gamer.no ble spillet belønnet med en knallsterk tier. Vi skrev:
– Grezzo, det japanske spillstudioet som fikk i oppdrag å pusse opp tittelen, har gjort en grundig jobb med det visuelle og tilpasningen av kontrolleren til 3DS. Det er lekkert å se på og er smidigere å kontrollere enn noen gang tidligere.
Har du oppdaget noen morsomme feil i Ocarina of Time? Del gjerne med oss i forumet! Her er et eksempel til å starte med: Link som voksen inni Jabu Jabu.