Battlefield V venter til etter lansering med å introdusere mikrotransaksjoner

Vil kun tilby kosmetiske gjenstander, lover EA.

EA

Star Wars Battlefront II ble en av fjorårets store snakkiser, takket være spillets tilnærming til mikrotransaksjoner. Ett år senere er EA straks klar for å lansere sitt neste storspill, Battlefield V, og denne gangen ser utgiveren ut til å ha lært fra sine feil – i hvert fall til dels.

Under den offisielle avdukingen av Battlefield V tidligere i år kunngjorde DICE at spillet ikke får noe sesongpass, men at spillere i stedet får alt av nedlastbart innhold gratis. Nå har utvikleren avslørt at det heller ikke blir noen mikrotransaksjoner ... med det første.

Battlefield V får to typer spillvaluta, som kan brukes på ulike ting.
EA

Får bruke penger på kosmetikk

EA og DICE offentliggjorde denne uken nye detaljer om progresjonssystemet i Battlefield V. Ved siden av vanlige erfaringspoeng vil spillet by på to forskjellige valutaer: én som man tjener ved spilling og én man kan kjøpe for ekte penger.

Sistnevnte, kalt Battlefield Currency, blir først tilgjengelig en gang etter spillets offisielle lansering. Ifølge produsent Ryan McArthur skal den kun brukes for kosmetiske gjenstander, og vil ikke kunne gi noen som helst fordel til spillere.

– Vi vil at spillere skal komme i gang med progresjonssystemet før vi introduserer «premium»-valuta. Balansert spilling har alltid vært fundamentalt i Battlefield-serien, og vi mener at ekte penger ikke skal kunne brukes for å kjøpe seg til seier.

Oppgrader gjennom spilling

Etter hvert som man spiller får man oppgradere våpen og annet utstyr.

I stedet er det kun den andre valutaen – Company Coin – som brukes til å kjøpe oppgraderinger, nytt utstyr og flere våpen. Som nevnt vil man tjene opp Company Coin gjennom vanlig spilling, daglige oppdrag og spesialutfordringer.

Progresjonssystemet i Battlefield V deles opp i fem kategorier: karriere, klasse, våpen, kjøretøy og kapittel. Etter hvert som du gjør fremskritt i hver av kategoriene vil du låse opp våpen, utstyr og kamproller, samt spesialiseringer for våpen og kjøretøyer.

Selv om man kan låse opp nye ting etter hvert understreker DICE at det aldri vil være noen våpen som er bedre enn andre. I stedet skal det være opp til hver enkelt spiller å finne ut hva de foretrekker, og hva som passer best i samspill med resten av gjengen man spiller sammen med.

Mer av Battlefield V-innholdet kommer først etter lansering.
Battle royale-modusen Firestorm slippes i mars »

Siste fra forsiden