Battlefield

Battlefield-seriens kreative leder gir seg etter 20 år

Samtidig har EA åpnet litt om seriens fremtid.

EA

Lars Gustavsson har gitt seg med Battlefield, etter 20 år som kreativ leder for skytespillserien. Stafettpinnen går nå videre til en ny generasjon med utviklere, som skal forsøke å løfte Battlefield til nye høyder.

Nyheten om Gustavssons avgang ble bekreftet av Byron Beede, nestleder for Battlefield-serien, via EAs nettsider.

– Mens vi ser mot fremtiden til Battlefield, må vi også huske å takke de som fikk oss hit. Kreativ sjef Lars Gustavsson, som har jobbet med serien siden begynnelsen og som vi kjenner som «Mr. Battlefield», har bestemt at han er klar for et nytt eventyr. Vi ønsker å takke ham for hans uvurderlige erfaring, ekspertise og vennskap gjennom alle disse årene.

Som EA kunngjorde i fjor ligger den umiddelbare fremtiden til Battlefield i hendene til Vince Zampella, tidligere sjef for Infinity Ward og Respawn Entertainment. Zampella skal overse arbeidet med flere forskjellige Battlefield-spill, som Beede også kunne dele et knippe nye detaljer om.

Det nye studioet til Halo-skaper Marcus Lehto har fått navnet Ridgeline Games. Dette skal jobbe med enspilleropplevelser i Battlefield-land, med historier som skal «engasjere fans på nye og spennende måter, samtidig som det bevarer ånden til seriens klassiske elementer».

Videre jobber DICE videre med seriens flerspillerkomponent, mens Ripple Effect – studioet som lagde Portal-modusen til Battlefield 2042 – jobber med «en helt ny Battlefield-opplevelse som vil bygge på seriens fundamenter».

Ellers fortsetter EA å bygge videre på Battlefield 2042, som stadig er like upopulært blant fans flest. Nylig kunngjorde utviklerteamet at det planlegger å introdusere et mer tradisjonelt klassesystem til spillet, som en slags erstatter for det forhatte Specialist-systemet Battlefield 2042 ble lansert med.

LES OGSÅ: Halo Infinite-spillere fant kreativ løsning etter at 343 skrotet lokal flerspiller »

Siste fra forsiden