2 Player Productions har tidligere kikket i kulissene hos både Uncharted-utvikler Naughty Dog og inFamous’ Sucker Punch Productions. Denne gangen har turen kommet til indieslageren Minecraft.
Ifølge en twittermelding fra selskapet får vi bli med til det stockholmsbaserte Mojang Studios i løpet av februar. Studioet ble startet av Minecraft-skaper Markus Persson etter et eventyrlig salg av spillet. Over én million kjøpere har hittil sikret seg den klossete kreativitetsbomben.
Imponerende nok ble mange av kjøpene gjort mens spillet var i alfaversjon. I desember 2010 kom betaversjonen, og spillet kan nå skilte med over tre millioner registrerte brukere. En regelrett bragd, med tanke på at Minecraft verken har en stor utgiver i ryggen eller har blitt reklamert for noe sted.
På Minecrafts offisielle side beskrives spillet som «et spill som handler om å plassere klosser for å bygge alt du kan forestille deg». Er du nysgjerrig på hvorfor denne klossestablingen har blitt så populær, har vi noen tips til hvordan du kommer i gang – og ikke minst hvordan du overlever det første møtet med nattens grusomheter.
Les også: Intervju med Markus Persson.