Warner Bros. sitt kommende Wonder Woman-spill er ikke et såkalt «live service»-spill. Det har utgiveren konstatert etter at rykter om det motsatte dukket opp forrige uke.
Det var en stillingsannonse hos Monolith Productions – som har ansvar for Wonder Woman-spillet – som sparket i gang spekulasjonene. Annonsen etterlyste en programvareingeniør med erfaring innen «live software product or game». Dette er vanligvis nettbaserte spill som er bygget rundt mikrotransaksjoner og jevnlige innholdsslipp over lengre tid.
Annonsen dukket opp etter at Warner-sjef David Zaslav uttrykte et ønske om å lage nettopp flere slike spill. Det skapte mye snakk, og til slutt rykket Warner ut for å roe gemyttene. I en uttalelse til IGN sa utgiveren klart fra at spillet ikke er et «live service»-produkt.
– Wonder Woman er et enspiller-actioneventyr satt i en dynamisk åpen verden. Denne tredjepersonsopplevelsen lar spillere bli Diana of Themyscira og introduserer en helt ny historie satt i DC-universet, sa en talsperson for Warner.
Samtidig minnet selskapet om at spillet vil benytte seg av Nemesis-systemet utviklet av Monolith. Systemet er best kjent fra Middle-earth-serien, der det brukes for å skape mer levende og dynamiske møter med datastyrte venner og fiender.
Wonder Woman har foreløpig ikke fått noen lanseringsdato, og hvilke plattformer det kommer til er heller ikke bekreftet.
LES OGSÅ: Viste glimt av neste Mass Effect »