Nyversjonen av L.A. Noire ankommer PlayStation 4, Xbox One og Nintendo Switch neste uke, nærmere bestemt den 14. november. Etter hvert som datoen kryper nærmere får vi stadig flere sniktitter på den oppussede opplevelsen, og torsdag slapp Rockstar en Switch-fokusert trailer.
Videoen – som du kan se over – viser hvordan detektivthrilleren vil se ut på hybridkonsollen, og peker på Switch-eksklusive funksjoner som berørings- og bevegelseskontroller. Skarpøyde spillere kan også legge merke til en liten, men potensielt viktig justering i spillets avhør.
Snill purk, slem purk
Valgmulighetene i spillets dialogtre, som tidligere besto av Truth, Doubt og Lie er nå erstattet med Good Cop, Bad Cop og Accuse. Endringen – som introduseres i samtlige nyversjoner – vil forhåpentlig gjøre det lettere å spå hvordan protagonist Cole Phelps vil oppføre seg under spillets mange avhør.
I originalversjonen hadde spillere tre valgmuligheter hver gang de ble stilt overfor en påstand fra et vitne eller en mistenkt. Man kunne tro på påstanden (truth), uttrykke tvil (doubt) eller anklage personen for å fare med løgner (lie).
Systemet hadde sine svakheter, spesielt fordi Phelps ofte fremsto som i overkant aggressiv hvis man tvilte på en påstand. I 2011 forklarte spillsjef Brendan McNamara at forvirringen stammet fra en sen endring i spillets dialogtre:
– Mange sier at Aaron [Staton, som spilte Phelps] virker litt psykotisk i noen av spørsmålene man stiller i spillet. Slik vi opprinnelig skrev det, skulle spørsmålene være coax, force og lie. Force var et mer aggressivt valg, og det var sånn vi faktisk spilte det inn, sa McNamara den gang i et intervju med Edge Online.
Med de nye valgmulighetene – snill purk, slem purk og anklag – har Rockstar tilsynelatende tatt til seg spillets opprinnelige tilbakemeldinger, og gjort Phelps mer forutsigbar.
L.A. Noire er for stort for Nintendo Switch
Spillets digitale utgave får ikke plass på konsollen »