Steven Snow, som er produsent på spillet Auto Assault hos NCsoft, har nå fortalt at det etterlengtede onlinespillet blir utsatt til våren neste år. I en post på spillets offisielle forum forteller han at betatestperioden har resultert i en rekke spennende ideer som utviklerne vil inkludere før lansering.
Et viktig mål for de videre månedene i utviklingen av spillet er å gi de tre rasene en rekke elementer som fører til at de føles forskjellige å spille. I tillegg jobber de med å putte inn flere nivåer som spillerne kan nå, og sørge for at det å nå nye nivåer tar kortere tid enn det som er tilfelle i dag.
Spillere vil også få ekstra muligheter i forhold til det å skreddersy spillpersonene sine, og i tillegg jobbes det med flere deler for bilene og flere objekter og våpen. Totalt har utviklerne i Netdevil en liste på hundrevis av ting som de vil legge inn i spillet, og Steven Snow forteller at både de og NCsoft er hundre prosent fokusert på å ikke lansere spillet før det er helt ferdig.
Auto Assault hadde et kraftig nærvær på årets E3-messe, og ser ut til at det kan bli et spennende spill. I motsetning til andre MMORPG-spill foregår dette i en post-apokalyptisk verden full av Mad Max-inspirerte kjøretøy. Mer informasjon kan du få på spillets offisielle nettsted.