Etter flere års utvikling og en mengde utsettelser har Crashday nesten fått rykte på seg for å være bilspillenes versjon av Duke Nukem Forever. Nå ser utgivelsen endelig ut til å være i sikte - Atari har nemlig kunngjort at de kommer til å lansere spillet på verdensbasis i februar. Spillet ser ut til å bli en slags blanding av Carmageddon, TrackMania og Burnout, og utviklerne i tyske Moon Byte lover åpne spillområder, flott grafikk og eksplosive våpen.
Crashday kommer med syv spillmoduser, inkludert "racing", "stunt driving", "pass the bomb" og "wrecking". Takket være et enkelt baneredigeringsverktøy vil spillere kunne bygge sine egne baner og dele dem med andre spillere på nettet, omtrent som i TrackMania-spillene fra Nadeo. I tillegg vil det være mulig å bygge sine egne baneelementer og biler, noe som ser svært spennende ut.
De tolv bilene vi får med på kjøpet kommer alle med en haug av innstillingsmuligheter, og i tillegg får vi tilgang til en haug av forskjellige våpen (slik som missiler, miner og maskingevær). Dette betyr naturligvis også at spillet kommer med avansert skademodellering, og i tillegg får vi avanserte "replay"-muligheter som lar oss nyte synet av motstandernes biler som eksploderer, om og om igjen. Ellers loves vi en rekke minispill, som lengdehopp og en rekke mer destruktive disipliner.
Den ferske pressemeldingen nevner kun PC-versjonen, noe som indikerer at konsollversjonene kan være kansellert.