Assassin's Creed Shadows

Assassin's Creed Shadows overhaler snikingen

Ubisoft

Etter en utsettelse tidligere i høst, vil Assassin's Creed Shadows nå først lanseres 14. februar neste år. Mens fans pent blir nødt til å vente, kommer Ubisoft til å bruke de ekstra månedene på å dele mer informasjon om spillopplevelsen.

På sine nettsider dro teamet denne uka sløret av nyvinninger knyttet til sniking i Assassin's Creed Shadows. Som regissør Simon Lemay-Comtois forteller, blir kan spillere forvente flere endringer til hvordan sniking fungerer.

– Sniking i Shadows er overhalt på ambisiøst vis på et par viktige områder. Den mest åpenbare endringen for Assassin's Creed-spillere er mangelen på en ørnekompanjong som kan fly av gårde og kartlegge et helt område. I Shadows må spillere benytte seg av sansene til figuren sin og takle fiender på mer taktisk vis fra øyeblikk til øyeblikk.

På magen.

Shadows markerer også første gang i serien at spillere kan lege seg på magen og åle seg usett fremover. Dette er riktignok mer effektivt for Naoe, som er mindre og mer smidig i bevegelsene. Yasuke kan fortsatt snike seg rundt, men er bygget for mer nærkamp.

Ellers har Ubisoft justert på måten fiender oppfører seg i snikesekvenser. Hvis du blir oppdaget og fordufter igjen, vil fiender for eksempel slå seg sammen og lete etter deg i grupper på to.

Snikdrap lykkes ikke alltid.

Snikdrap fungerer også litt annerledes denne gangen. Hvis du ikke oppgraderer evnene dine kan sterkere fiender nemlig blokkere snikdrapene dine, enten helt eller delvis. Ubisoft påpeker imidlertid at det legges til en knapp i innstillingene for spillere som vil at snikdrap alltid lykkes.

I løpet av de neste ukene kommer utviklerteamet til å avsløre mer om kamp, parkour og utforsking av verdenen.

LES OGSÅ: Fjerner tvungen sniking i Star Wars Outlaws »

Siste fra forsiden