Tirsdag la EA frem sin nyeste kvartalsrapport, og ikke uventet var mye av fokuset rettet mot Apex Legends. Battle royale-spillet har blitt en enorm suksess, og nå vil utgiveren bringe spillet til nye markeder – nærmere bestemt til mobil.
– Apex Legends er det raskest voksende nye spillet vi noen gang har hatt. Det nådde raskt 50 millioner spillere og siden har mange flere millioner kommet til. [...] Vi er godt inne i forhandlinger om å bringe Apex Legends til Kina og til mobil, meldte EA.
Utover at planene er i anmarsj, vet vi foreløpig ikke så mye om Apex Legends på mobil. Som en mulig pekepinn kan vi imidlertid se til konkurrentene Fortnite og Playerunknown's Battlegrounds, som begge har fått svært vellykkede mobilversjoner.
Fortnite på iOS omsatte for nesten 2,5 milliarder kroner på sine første syv måneder, mens PUBG Mobile hadde i juni 2018 blitt lastet ned hele 350 millioner ganger. At EA er ute etter en bit av den kaka kommer neppe som en overraskelse, spesielt etter at spillet overgikk utgiverens villeste forventninger.
Målet videre blir ifølge EA å bygge videre på opplevelsen, slik at Apex Legends kan bli et spill fansen holder seg til i flere år fremover. Som utvikler Respawn har uttalt, vil spillet riktignok holde seg til malen med sesongbaserte oppdateringer, i håp om å unngå at utviklerne overarbeides.
Respawn skal vise frem den neste Apex Legends-sesongen til sommeren.
Utvikleren hinter blant annet om endringer til kartet »