Sniktitt

Anarchy Online

Det er nå kun få dager igjen til en av de viktigste begivenhetene i norsk IT-bransje finner sted. Storsatsingen Anarchy Online fra norske Funcom skal lanseres med brask og bram 27. Juni. Det er en dag som neppe kommer til å bli glemt med det aller første, derimot er det en hendelse som virkelig kan sette Norge på kartet.

Side 1
Side 2
Side 3
Side 4

Den avgjørende sluttfasen
Så like etter dette er det duket for det som skulle bli den siste betaversjonen før lansering. Den aller siste betafasen skulle gjennomføres, og denne nye versjonen var etterlengtet blant mange. Beta 4 har blitt spilt og testet av mange tusen mennesker verden over, allikevel var det mange små bugs og justeringer som sto igjen da Gamer.no ble invitert til kick-off agenda på Støperiet i Oslo.

Etter en 5 år lang utviklingsprosess falt det naturlig for Gamer.no å komme med et spørsmål:

Gamer.no: Har dere nådd målet deres?

Tommy Strand: På noen ting har vi nådd mye lengre enn hva vi først trodde var mulig, men teknologien utvikler seg jo hele tiden. Noe av det vi har å tilby nå, kunne vi bare drømme om når vi begynte å designe. Og vi sleper haka etter gulvet et par ganger når vi ser hva programmererne har fått til den siste uka. Vi hadde kanskje andre mål som vi ønsket at vi kunne oppfylle, men det er der live perioden kommer inn, de fire årene. Hvor vi fortsetter å videreutvikle spillet, prøver å få inn så mange som mulig av de ideene som orginalt var tilstede. Vi tror fremdelses av de var såpass originale, at spillerne vil ta det meget godt imot.

Denne siste beta versjonen inneholdt mange store forandringer. Mens Beta 3 så veldig bra ut, var det fortsatt mye som manglet. Verden var tidligere ganske sparsom. Beta 4 ga oss et helt nytt syn på Anarchy Online. Nå så skog ut som skog, og en foss ser virkelig pen ut der den dundret ned. I byene har det blitt tilført masse liv, flyvende objekter over deg, roboter og andre individer går rundt hele tiden.

Men dette er selvsagt ikke den eneste forandringen i den nyeste beta versjonen. Nybegynner kan nå glede seg over et dedikert "amatør" område. Dette er det første område en kommer til når en for første gang begynner å spille. Her kan man utforske sin egen "skikkelse", og finne ut hvordan det meste fungerer. En lærer seg de første triksene for å slåss riktig, og bygger opp en viss erfaring før en går videre for å jobbe seg oppover mot et høyere nivå.

Anarchy Online er basert på en konflikt mellom Omni-Tek bystyret og de små Clan opprørerne som slåss mot dem. Etter at du har valgt ut den karakteren du ønsker å være, kan du velge hvilken side du vil være. Du kan velge nøytral i tillegg til de to vi allerede har nevnt. Dette valget bestemmer hvor på Rubi-Ka du skal starte.

Spillet har selvsagt en rekke likheter med Everquest og Asheron's Call, men Anarchy Online har i motsetning til disse spillene, en science fiction setting i stedet for fantasi. Noe som gjør spillet litt mer interessant.

Side 1
Side 2
Side 3
Side 4

Siste fra forsiden