Among the Sleep har fått PlayStation 4-dato

Krillbite Studio har også pusset opp spillet og lover 60 bilder i sekundet.

Krillbite Studio

I et innlegg på PlayStations blogg har Krillbite Studios markedsføringssjef, Kristina Halvorsen, annonsert at Among the Sleep kommer til PlayStation 4 10. desember i år.

I prosessen med å få spillet til å fungere godt på konsollen har det norske studioet greid å snekre sammen noen endringer og forbedringer. Blant annet har de gjort om lysnivåene og satt hele spillet sammen igjen for den nye konsollen.

– Vi ønsket å få spillet til å se så bra som mulig ut, og å få det til å fungere perfekt med PlayStation 4.

60 bilder i sekundet

Among the Sleep. (Bilde: Krillbite Studio)

Det er en stund siden spillet først ble sluppet til Windows, Mac og Linux, men det skyldes at studioet har jobbet med forbedringer og optimalisering. PlayStation 4-publikumet kan belage seg på å spille Among the Sleep i 60 bilder i sekundet, og med oppdatert grafikk og lyd. I tillegg kan man høre på et kommentatorspor av utviklerne.

I tillegg brukte studioet litt tid på å konvertere spillet til den nyere versjonen av Nvidia PhysX, noe som resulterte i en del rare hendelser i spillet.

– Vi så stoler som fløy, eller som roterte på sin egen akse når du plukket dem opp, og vi så epler som spratt rundt omkring i hundre kilometer i timen. Among the Sleep var faktisk ganske gøy med frukt som oppførte seg slik, men det ødela atmosfæren en del, så vi fikk rettet det opp, forteller Halvorsen.

Windows-, Mac- og Linux-utgavene vil alle få forbedringene og kommentatorsporet i en ny oppdatering senere, forteller studioet til Gamer.no.

Kommer også til Xbox One

I Among the Sleep spiller du som en smårolling. (Bilde: Krillbite Studio)

Vi vet fra før av at Among the Sleep også skal komme til Xbox One. Til Gamer.no forteller Halvorsen at slippdatoen for den konkurrerende konsollen kommer senere.

I forrige uke meldte studioet om at de skroter VR-utgaven av spillet, etter at de ikke greide å få det til å bli en god opplevelse.

– Du skulle kanskje tro at et førstepersons horrorspill passer perfekt til virtuell virkelighet. Det trodde vi også, men de siste to årene har vi funnet ut at det ikke stemmer. Virtuell virkelighet er vidunderlig, oppslukende, engasjerende og kraftig. Men du må bygge spillet ditt for VR fra begynnelsen av, ikke gjøre det motsatte, skrev markedsføringssjef Kristina Halvorsen om beslutningen.

Vi satte stor pris på spillet da det først kom i 2014.
Among the Sleep tar for seg temaer vi veldig sjeldent ser i mediet vårt »

Siste fra forsiden