Anmeldelse

Aggressive Inline

Aggressive Inline, ordet høres tøft ut, ikke sant? Det vi nå skal prøve å finne ut er om spillet er like tøft. Store baner, god grafikk, musikk, masse humor og morsomme oppdrag i hver bane er det som brukes for å lokke deg til å kjøpe dette spillet, men holder det mål? Det spørs selvsagt hvilke typer spill du liker eller om du syns det er gøy å gå på inline skøyter.

Side 1
Side 2
Side 3

Gameplay
Spillet lokker med store baner og fet musikk, men hva hjelper det om gameplay ikke holder mål? Vel, det er en bekymring du kan glemme, for Aggressive Inline har også et flott gameplay. Kontrollene er kanskje litt vanskelig til å begynne med, selv om de er ganske lik andre slike spill som f.eks. Tony Hawk's Pro Skater (THPS). Når du får noen timer bak "rattet" er dette glemt og du suser rundt som en prins på skøytene sine. Alle elementene fra THPS er tilbake, men for de som enda ikke har spilt det kan jeg forklare litt dypere.

Du har en knapp for å hoppe, eller "ollie" om du vil. Du kan når du er oppe i luften ta forskjellige triks ved å trykke en "triks"-knapp sammen med en kombinasjon på styrekrysset. Du har også en "action"-knapp som kan utføre forskjellige handlinger som å snakke med folk, altså få oppdrag. Du har selvsagt også en knapp for å starte en "grind". Du kan se deg rundt, men dette er begrenset til hvor langt i hver retning det er naturlig for personen din å snu hodet. Istedenfor å sette en fast tid som du har på hver bane har du her noe som heter "juice"-meter som viser hvor lenge du får drive på. Når du gjør oppdrag eller triks øker denne. Hvis du bare skøyter rundt uten å gjøre noe, eller om du mislykkes på et triks og faller, minker denne. Du må altså være aktiv for å klare å holde deg i spillet.

Hver bane lagrer poengsummen din, og du får fortsette på denne neste gang du prøver banen. Går du helt tom for "juice" må du betale en bot på 100 000 for å kunne fortsette. Har du ikke 100 000 må du betale det du har og er da ned på 0. Dette er litt bedre enn THPS sin faste tid på hver bane siden du her selv kan "bestemme" hvor lenge du skal drive på før du går videre til neste bane. Istedenfor å måtte starte banen på nytt syv ganger for å få tid til å gjøre ferdig oppdragene. Du må selvsagt klare x antall oppdrag for å låse opp neste bane før du kan dra videre. En annen ting som er kraftig forbedret her er måten du øker dine ferdigheter. Istedenfor at du kan finne erfaringspoeng rundt på banen og plassere disse på det feltet du selv ønsker må du i AI bruke den ferdigheten du vil bli bedre til for å bli bedre i denne. Du må altså "ollie" masse om du vil bli flinkere til det. Eller "grind" masse for å få bedre balanse til å "grind".

Side 1
Side 2
Side 3

Siste fra forsiden