Xbox 360-versjonen av Ghost Recon: Advanced Warfighter ble svært godt mottatt, og nå håper utvilsomt Ubisoft at PC-versjonen vil få en like ekstatisk mottakelse blant gamere verden over. PC-versjonen er ferdigutviklet ("gone gold") og sent til fabrikkene for masseproduksjon. Ubisoft kommer til å gi spillet ut 5. mai her til lands, i følge den nyeste utgivelseslisten deres.
PC-versjonen har omtrent samme historie som Xbox 360-versjonen, men har blitt utviklet av et annet studio, og er i praksis et helt annet spill. Blant annet har det egne brett, en egen grafikkmotor (laget av de svenske utviklerne selv) og kun førstepersons synsvinkel. Dessuten støttes Aegia sin PhysX fysikkprosessor.
Historien foregår i år 2013, hvor det amerikanske forsvaret har utviklet et nytt og integrert kampsystem som de har utrustet sine soldater med. Dette systemet drar nytte av mer avanserte våpen, bedre kommunikasjon via satellitter og en vesentlig større sjanse for å overleve. Nå er det på tide å teste hvordan systemet fungerer på slagmarken.
Etter et opprør i hjertet av Mexico by, blir de best trente spesialstyrkene i forsvaret sendt ut for å gjenvinne kontrollen av byen. I sterkt undertall, men samtidig fullt utrustet med det integrerte krigssystemet, er vår spesialtropp de første og den siste forsvarslinjen på slagmarken. Alt foregår i urbane omgivelser i en enorm gjenskapning av Mexico.