Anmeldelse

XDefiant

Adrenalinet pumpar når kulene regner

Ubisofts skytespel har potensial, men er ikkje heilt klart enno.

Eg blir skoten i ryggen. Eg blir skoten omtrent før eg er i live. Eg blir skoten frå tre vinklar på likt, eg blir skoten av magnetkuler rundt hjørne og eg blir skoten utan å forstå ein tøddel av kvar fienden min er.

Når eg ved eit mirakel kjem meg ut av krysseld-fella til fiendane mine, er det første eg møter på ei eksploderande mine – før eg så vidt skimtar toppen av eit hovud bak ei eske, som drep meg momentant.

Dette er Call of Duty, ja.

Men det er Call of Duty á la Ubisoft.

Er det noko særleg, då?

Tilbake på slagmarka

XDefiant er Ubisoft sitt nye gratisskytespel. Det slenger deg og fem andre i kamp mot seks fiendar, på små kart i kjend stil.

Det er ikkje overraskande at sentrale skikkelsar frå Infinity Ward har ei hand med på utviklingsroret. For skytinga, kartdesignet og progresjonssystemet er som saksa frå Call of Duty.

Anna enn det teite namnet, er det få originale tankar å spore. Modusane har du sett før i andre skytespel.

Klassesystemet er heller ikkje noko nytt. Når figuren din lastar inn i spelet, kan du velje mellom fem grupperingar.

Alle er frå ulike Ubisoft-spel. Kvar av dei har ei handfull ferdigheiter til rådigheit.

Tank-klassen kan velje mellom eit opprørsskjold eller dette skjoldet, og er nyttig for å låse ned flaskehalsar på kartet. Vis mer

Splinter Cell-klassen Echelon er den typiske lette, «run-and-gun»-klassen, og kjem ikkje på fiendens radar uansett kva du gjer.

Ser du fienden samle seg ved punktet, kan du gjere deg usynleg og snike deg rundt dei gjennom skuggane.

Vil du heller gå saman med laget ditt, vel du ferdigheita som lar deg sjå nære fiendar gjennom vegger. Du kan nemleg berre ha éin av desse ferdigheitene om gongen.

Klassane har også ein "ultimatferdigheit". Desse får du gjerne bruke eit par gongar i kampen.

Echelon drar fram ein lyddempa pistol og ser alle motstandarane på likt.

Unødvendig vas

Balanseringa mellom dei ulike klassane er litt over alle haugar. Phantoms, som er ein slags tank, har fleire helsepoeng enn dei andre og tilgang til eit skjold. Det er eit openbert val viss du speler aleine.

Då kan du sette deg ned i eit hjørne ved målet, finne fram grillpølsene og sjå fiendane springe til døden.

I praksis verkar klassesystemet meir som ein distraksjon og eit irritasjonsmoment, enn noko anna. Skytekjensla sit, og eg trur spelet hadde vore betre om dei hadde fjerna heile greia.

Fleire av ferdigheitene passar dårleg med det høge tempoet i skytekampane elles.

Echelon har ei digital ghilliedrakt. Du er ikkje heilt usynleg, men fienden må følge med for å få auge på deg. Vis mer

Eg ventar enno på eit spel som tør å gå tilbake til røtene av Call of Duty, som kan gi ei oppleving i stil av Call of Duty 2 og 4.

Det er faktisk ikkje slik at å ause på med tilfeldige heltesystem gjer spelet ditt betre. Call of Duty har gjort det i snart ti år no, og det trur eg spelarar er ganske lei av.

Hadde det faktisk vore noko nytt her, skulle eg ikkje sagt noko. Men det er det ikkje.

Ubrukelege lagkameratar

Ubisoft har nok tenkt at dei ulike klassane både komplementerer og nullar kvarandre ut, sett at du speler med eit koordinert lag.

Slik blir det sjølvsagt ikkje i praksis.

XDefiant lanserte utan ein skikkeleg rangert modus, som gjer at du berre møter ein drøss neper som spring rundt som hovudlause kyllingar på solo-oppdrag.

No er ikkje dette unikt for XDefiant, og frustrasjonen over ubrukelege lagkameratar er del av Call of Duty-opplevinga. Men fleire av modusane bygger på større grad av samarbeid enn det Call of Duty gjer, som dei aller fleste ignorerer.

Desert Eagle-pistolen er på plass.

Eg skal ikkje avskrive spelet enno, så det er sagt. XDefiant har ein «prøveversjon» av ein rangert modus, der lag på fire spelarar møter kvarandre på dei same karta.

Her verkar det som folk tar oppdraget meir på alvor. Men det er ærleg talt ikkje like gøy når det er færre spelarar på kartet, og slike spel er avhengige av eit kjekt system for rangert speling.

Også er det ein kardinalsynd å lansere eit skytespel som dette utan «Team Deathmatch» og «Search and Destroy». Få det på plass, nuh.

Sit som ei kule

Det aller viktigaste med eit slik spel er karta og skytekjensla. Karta tar meg tilbake til dei eldre Call of Duty-spela, men med færre lange siktlinjer og mindre vertikalitet.

Her bør skarpskyttaren ta beina fatt. Og det er då eg kosar meg mest.

Dei fleste våpena er fullstendig bås frå start, men då eg fekk låst opp ekstrautstyret eg trong, og suste rundt på kartet med skarpskyttarrifla, hadde eg det skikkeleg gøy.

Å sprinte rundt på kartet med skarpskyttarrifle er skikkeleg moro. Vis mer

Eg har sakna det adrenalinrushet ein får når ein plaffar ned fire fiendar på rappen utan å bomme, eller treff på eit tilfeldig «noscope» på motsett side av kartet.

Då jublar eg inni meg. Av og til utanfor og, til Discord-lagkameratane mine sin store misnøye og følgande høyrsleskade.

Etter kvart som ein får kontrollen på rørslesystemet og reaksjonsevna vaknar opp frå dei døde, byr det høge tempoet i spelet på mykje moro.

Skytinga er likevel ikkje heilt på nivå med det beste av Call of Duty. Tidvis verkar det som kulene mine finn uransakelege vegar vekk frå det eg siktar på, men når nettkoden spelet på lag, er ikkje XDefiant ein dum plass for å drepe eit par timar.

Slik sett har Ubisoft eit solid fundament å bygge vidare på.

Konklusjon

Eg har alltid hatt lyst på eit Rainbow Six Siege i Call of Duty-drakt. Skytekjensla i Siege er noko for seg sjølv, der miksen av enkle ferdigheiter og taktikk ville vore eit godt utgangspunkt for eit meir arkadeaktig spel.

Gratisskytespelet XDefiant er ikkje dette. Dei har heller kasta ut sine eigne fortrinn til fordel for skytemekanismane frå Call of Duty og klassesystemet frå same serie, som resulterer i eit ubalansert rot.

Det er eit underhaldande rot når du først får det rette utstyret, men det er foreløpig for lite kjøt på Call of Duty-beinet til å bruke særleg mykje tid på XDefiant.

Så langt er det eit samansurium av ulike konsept, utan noko særpreg.

Eg trur spelet har godt av eit halvår til i omnen.

Utviklaren kunne med fordel fjerna heile progresjonssystemet og helteelementa, og hatt mot til å lage eit meir klassisk skytespel med e-sportfokus utan unødvendig vas.

Ubisoft går neppe den vegen. Skal dei lukkast med dagens oppskrift, må dei jobbe med balanseringa og få på plass fleire funksjonar for å halde på interessa til spelaren.

Dei er ikkje der, enno.

Så me snakkast til neste år, XDefiant.

6
/10
XDefiant
Grei underhaldning i nokre timar, men er rett og slett ikkje ferdig.
Ledige stillinger
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
IT Engineer – Cegal
Søknadsfrist:
31.03.2025
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Selger i Face2face Creatives
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
IT Engineer – Cegal
Søknadsfrist:
31.03.2025
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (6)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Fenris Helheim
10 måneder siden
2/10 fra meg. Kommer aldri til å spille detta makkverket igjen, større sjangs for CoD som er på ca 0.0001% sjangs viss neste spill blir bra nok. Ubisoft må ta seg sammen å lage spill som føles og høres bedre ut enn detta. Viss ryktene er sanne så er det ivertfall håp for neste Ghost Recon
WigNut
10 måneder siden
Når skal folk lære å ikke kjøpe spill fra Ubisoft... Man støtter da for faen ikke en diktator...
TheKims
10 måneder siden

Jeg spilte 3 runder før jeg avinstallerte igjen. Spillet er sikkert greit nok, men kjenner jeg er litt ferdig med denne typen skytespill hvor du spawner og dør om og om igjen. Sikkert alderen som er årsak, men foretrekker spill med litt roligere tempo hvor det faktisk er litt taktikk og lagarbeid involvert.

WigNut skrev (9 minutter siden):

Når skal folk lære å ikke kjøpe spill fra Ubisoft... Man støtter da for faen ikke en diktator...

Spillet er Free to play.

Grimbeorn
10 måneder siden
TheKims skrev:

Jeg spilte 3 runder før jeg avinstallerte igjen. Spillet er sikkert greit nok, men kjenner jeg er litt ferdig med denne typen skytespill hvor du spawner og dør om og om igjen. Sikkert alderen som er årsak, men foretrekker spill med litt roligere tempo hvor det faktisk er litt taktikk og lagarbeid involvert.

WigNut skrev (9 minutter siden):

Når skal folk lære å ikke kjøpe spill fra Ubisoft... Man støtter da for faen ikke en diktator...

Spillet er Free to play.

Enig, dette ble for hektisk for meg.
2Ro
10 måneder siden
Har spilt dette en ukes tid. Levlet opp de våpnene jeg foretrekker til mellom 10 - 20 for å få attachments. Primært AR, SMG og Scope. Også gjort en del challanges for å åpne opp flere karakterer. Hovedsaken til at jeg begynte å spille dette var i håp at det ville slukke tørsten etter noen kjappe runder i COD nå og da. Men, det gjorde det ikke. Det er tider det er gøy, men det er i beste tilfellet kanskje iløpet av 1 av 20 spilte runder. Når man går til hovedmenyen og vurderer bytte til COD isteden, så er vel svaret allerede klart. Må nok si meg helt enig i at det kunne vært mye bedre uten dette hero tullet... Så thumbs down fra meg etter en god del timer. Er vel level 30 og noe, og ser ikke at jeg blir en level over det i nærmeste fremtid.

Siste fra forsiden