Siden lanseringen i juni har 1,3 millioner skyteglade spillere skaffet seg Battlefield 3 Premium. Dette annonserte EA i en finansrapport (via Eurogamer). Activisions konkurrerende tjeneste, Call of Duty Elite, har til sammenligning over 2 millioner betalende brukere.
Tjenesten er et tillegg til Battlefield 3 som gir tilgang til alle de fem utgitte og uutgitte tilleggspakkene. Disse pakkene puster nytt liv inn i spillet med nye kart, våpen og kjøretøy. Battlefield 3 Premium lar også spillere blant annet få tilgang til verktøy som nuller ut de statusknyttede Kill/Death- og Win/Loss-tallene dersom man har hatt en uheldig periode.
I samme åndedrag kunne EA formidle at nettjenesten Origin nå har 21 millioner brukere. For å sette tallet litt i perspektiv annonserte Valve tidligere i år at den konkurrerende tjenesten Steam har 40 millioner brukere.
Rapporten forteller også at vi kan vente oss mye nytt Battlefield-relatert innen finansåret 2014. Nylig ble det kjent at Battlefield 4 ligger og lurer i horisonten. En betatest skal etter planen finne sted neste høst, så det er ikke umulig at det er det EA hinter til her. I så fall betyr det at Battlefield 4 kommer ut en gang mellom høsten 2013 og mars 2014.
Les også: Anmeldelse: Battlefield 3 Les også: Battlefield 3 får premiumtjeneste