Valve har fått rapp på fingrene fra forbrukerorganisasjonen Better Business Bureau for å ikke ha besvart forbrukeranklager. Dette melder Kotaku.
Ifølge nettstedet har Steam-eieren og spillutvikleren fått 717 klager rettet mot seg i organisasjonens klageboks, hvorav 503 ikke har blitt besvart av Valve.
– Jobber med det
Valves Erik Johnson fortalte til nettstedet at de har mye å gå på når det kommer til kundesupport, men sa i samme slengen at selskapet ikke bryr seg så mye om Better Business Bureau.
– De er en betydelig mindre nyttig kanal for kundeproblemer enn Reddit. Vi bruker de ikke så mye. De gir oss ikke verdifulle data, slik vi får med e-post, Reddit-forespørsler eller Twitter.
– Det viktige er at vår kundesupport ikke er slik den bør være akkurat nå. Vi tror at kundene har rett. Dersom de sier at servicen er for dårlig, reagerer i ikke med å motsi dem. De har nok rett, siden de vanligvis har det når det gjelder slike ting. Vi hører klagene, og det kommer til å være et stort fokus hos oss resten av året. Vi har mye arbeid å gjøre der. Vi må bli bedre, innrømmer han.
Det er verdt å nevne at Better Business Bureau ikke på noen måte er en organisasjon som har røtter i myndighetene. Det er et nettverk av non-profit-grupper som vil jobbe sammen for å gjøre markedet bedre. De har dog ikke det beste ryktet på seg.
Organisasjonen har, som Kotaku påpeker, blitt anklaget for å ha vektlagt betalende medlemmer når de vurderer hvem som har bra kundeservice og ikke. Dersom klagen mottas, men Valve ikke registrerer den som gjennomført via organisasjonen, kan det også hende den blir stående uløst.
For øyeblikket pusler utvikleren også på noe helt annet.
Dette er Valve og HTCs nye VR-headsett »