Mens mange av oss var opptatt med de siste juleforberedelsene på lille julaften måtte Naughty Dog-sjef Neil Druckmann ta på seg rollen som Grinchen ved å annonsere enda en utsettelse for Uncharted 4: A Thief’s End.
I en oppdatering på den offisielle PlayStation-bloggen forklarte Druckmann at spillet er så godt som ferdig, men for å gjennomføre en siste finpuss blir lanseringsdatoen flyttet fra 18. mars til 27. april 2016:
– Produksjonen av Uncharted 4: A Thief’s End er i sluttfasen og spillet ser ut til å bli den skikkelige avskjeden for Nathan Drake som vi har lovet dere. Den dårlige nyheten er at vi trenger litt mer tid for å gjøre ferdig spillet slik at det møter våre standarder og visjon, skrev han.
Det største Uncharted-spillet
Ifølge spillsjefen har hele Naughty Dog-teamet jobbet på spreng med å fullføre det som kommer til å bli det største spillet i Uncharted-serien. Da utviklingen nærmet seg slutten oppdaget studioet imidlertid at det fortsatt gjenstod en del arbeid med flere av spillets nøkkelsekvenser, og etter nøye betraktning besluttet de å utsette spillet en drøy måned:
– Det er ikke lett å skyve på datoen, og vi ville ikke gjort det dersom vi ikke følte i våre hjerter at det var det beste for spillet. Til dere, våre lojale fans, håper vi at dere vil godta vår oppriktige unnskyldning. Vi vet at dere har ventet tålmodig på Nathan Drakes siste kapittel, og nå ber vi dere ydmykt om å vente litt lenger, beklager Druckmann.
Den som venter på noe godt
Da Uncharted 4 første ble annonsert på E3-messen i 2014 var planen å slippe spillet i slutten av 2015. Allerede i mars 2015 innså Naughty Dog imidlertid at de ikke ville få spillet ferdig i tide, og datoen ble etter hvert flyttet til 18. mars 2016.
Spillet ble igjen vist frem under fjorårets E3, der vår skribent lot seg imponere av det han fikk se:
– Om vi skal lytte til Naughty Dog blir Uncharted 4: A Thief’s End det siste spillet om Nathan Drake. Det er ingen tvil om at utviklerne vil gripe denne sjansen til å skru sammen et absurd, intenst og overdådig eventyr. Gjennom én enkelt sekvens har de demonstrert at spillet uten tvil fremdeles vil by på noe av bransjens beste historiefortelling, og actionsekvenser som får det meste annet til å blekne, skrev Øystein Furevik.
Action-rollespillet Scalebound er også utsatt.
Ifølge utvikler Platinum Games kommer ikke spillet før i 2017 »