At Respawn Entertainment jobber med en oppfølger til Titanfall har vært kjent lenge, men først mandag kveld kom den offisielle kunngjøringen av Titanfall 2.
I en kort teaser-film – som du kan se øverst i artikkelen – viste utvikleren oss et lite glimt av det kommende spillet, der vi blant annet fikk se en av seriens titulære roboter trekke frem et sverd. Vi fikk også bekreftet at Titanfall 2 dropper konsolleksklusivitet, og blir tilgjengelig på PC, Xbox One og PlayStation 4 – noe Respawn har hintet til tidligere.
De store detaljene rundt spillet – som for eksempel lanseringsdato – uteble fra kunngjøringen, men vi loves mye mer informasjon på EAs Play-arrangement 12. juni.
Får enspillerkampanje
Fra tidligere vet vi at Titanfall 2 – i motsetning til sin forgjenger – vil by på en fokusert enspillerkampanje. Dette ble bekreftet av Titanfall-forfatter Jesse Stern i et intervju i februar, der han også snakket om historien i spillet:
– Vi gjør vårt beste for å levere en visjon av en stor global krig som gjenforteller historien om den amerikanske revolusjon og den amerikanske uavhengighetskrigen. Vi så for oss at neste generasjon med immigranter flytter ut til en ubebodd planet. Heller enn å gjøre den vanlige sci-fi-greia, ville vi se på hvordan dette ville fungere i praksis, hva skipene vil se ut som og med maskiner som ble utviklet for utgraving og konstruksjon, riving og jordbruk, og hva som skjer nå de gjøres om til krigsmaskiner, fortalte han.
Titanfall fikk mye positiv omtale da det ble lansert i mars i fjor, men spillerbasen sank kraftig etter kort tid. Vår anmelder beskrev spillet som et velsmurt maskineri som aldri går tom for drivstoff, men trakk frem den overfladiske historien som en unødvendig distraksjon.
Dersom Respawn lykkes med å fortelle en spennende historie i Titanfall 2 klarer spillet kanskje å holde bedre på spillerne i tiden etter lansering.