Realtime Worlds, utvikleren bak både Crackdown og APB, begge sandkassespill med voksne elementer og vold, har begitt seg ut på et relativt overraskende prosjekt.
Utvikleren har nå annonsert Project: Myworld, som i følge selskapet selv er en unik idé om å krysse sosiale medier, sosial spilling og tradisjonell spilling.
Det er heller ikke snakk om noe helt nytt, og i følge designsjef Sean Dugan har spillet stille vært i utvikling i flere år.
– Project: Myworld-utviklerne har blitt gjemt unna som et topphemmelig prosjekt i årevis, forklarer han på spillets blogg.
Dugan mener også at det finnes flere likheter mellom Realtime Worlds spill enn det man skulle tro: – Det Crackdown, APB og Project: Myworld gjør er å lage en stor åpen verden og legge makten i spillerenes hender. De lar spillere være kreative innenfor spillets egne grenser.
Spilldesigneren forsikrer også de mer dedikerte spillerene om at det vil være noe for enhver smak - og at spillet ikke er det mange tenker på når de hører "sosial spilling". Realtime Worlds' definisjon av sosial spilling er nemlig å spille sammen, så flerspiller er altså noe det vil være mye av i Project: Myworld.
Se spillets første trailer:
- Les også: Hva venter oss i august?
- Les også: Anmeldelse: Starcraft II: Wings of Liberty
- Les også: Anmeldelse: All Points Bulletin