Det var lenge store forventninger til David Jones, hjernen bak det første Grand Theft Auto-spillet, og hans supersatsning All Points Bulletin.
Det massive onlinespillet var som «politi og røver» i stor skala, og da vi testet det i mai var det ingenting som tydet på at dette skulle bli en flopp.
Spillet har likevel vært forholdsvis lunkent rent kommersielt. Utvikler Realtime Worlds, som også utviklet kritikerroste Crackdown, har vært i en dårlig posisjon de siste månedene, og problemene kulminerte med at de ble satt under administrasjon i august.
Nå kan nettstedet til velrenommerte Edge melde at All Points Bulletin offisielt er historie i morgen, 17. september. Det betyr at spillet fikk et knapt kvartal å prøve seg på, noe som er abnormalt kort tid, selv for de største floppene.
– APB har vært en fantastisk reise, men dessverre en som kom til en brå slutt. I dag er det med sorg vi må meddele at spillet legges ned etter lang og hard innsats for å holde det i live. Sammen holdt vi på å bygge et fantastisk spill, og det vil vi takke dere for. Serverne er fortsatt åpne, så logg gjerne på og si farvel, meldte spillets nettsamfunnsjef Ben Bateman på APBs offisielle forum.
All Points Bulletin var ikke det eneste prosjektet til Realtime Worlds, de hadde blant annet det ambisiøse nettsamfunnet MyWorld på vei. Det meldes om at rettighetene til dette prosjektet har blitt kjøpt opp av et anonymt amerikansk firma.