Det er ingen kommende kamper i dag.
Se e-sportkalenderen framover »

Overwatch

Nå har McCree og Widowmaker blitt mindre effektive

Den nye Overwatch-oppdateringen gjør heltene mer balanserte.

McCree får en «nerf».
Blizzard Entertainment

Midt i alt E3-bråket har Blizzard sluppet en ny oppdatering til PC-versjonen av Overwatch.

Den nye oppdateringen justerer heltene Widowmaker og McCree slik at de blitt litt mindre vanskelige å hanske. Denne responsen kommer etter at brukerbasen har slitt med å finne måter å kontre disse to effektivt på.

Mindre skade

McCrees Fan the Hammer-ferdighet har fått redusert skaden sin fra 70 til 45, men nedkjølingstiden har samtidig blitt kortere. Grunnen til dette er som tidligere nevnt at helten var alt for effektiv mot de tyngste figurene.

– Ved å redusere skaden til alternativskuddet hans er McCree betydelig svakere mot tanks som Roadhog og Reinhardt, men kan fremdeles være dødelig for lettvektere som Tracer og Genji, står det i oppdaterings-notatene.

Widowmaker justeres også.
Blizzard Entertainment

Widowmaker har derimot fått redusert skuddskaden når hun sikter fra 15 til 12, men når hun treffer med hodeskudd vil multiplikatoren nå gjøre 2,5 ganger så mye skade kontra 2.

For hver gang spilleren skal aktivere siktet må man nå også vente på at animasjonen skal gjøre seg ferdig. I tillegg vil «ultimate»-ferdigheten hennes koste 10 prosent mer, noe som gjør at den vil brukes litt sjeldnere.

– Endringene gjør at alternativskuddet hennes skader mindre om hun treffer kroppens, mens hodeskuddskaden forblir den samme. I tillegg følte vi at «ultimate»-ferdigheten, Infra-Sight, dukket opp for ofte, særlig med tanke på hvor mye den virker inn på spillet, sier notatene.

Rettet feil også

I tillegg til dette har Blizzard rettet opp et par feil: Mercy får ikke lenger «ultimate charge» når hun gir skade-boost til en på laget som skyter på et kraftfelt eller en isvegg. De har også gjort det sånn at Reaper ikke kan bruke Shadow Step for å komme eg til områder han ikke skal på enkelte kart.

Overwatch ble lansert 24, mai, til Windows, PlayStation 4 og Xbox One. Det er ikke kjent når oppdateringen kommer til konsollene, men endringene skal innlemmes i en større oppdatering senere.

Vår anmelder digget spillet:
Med Overwatch skyter Blizzard blink atter en gang »

Kommentarer (11)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Lunarc
9 år siden

Verdt å nevne at Widowmaker må fullføre sikteanimasjonen før hun kan sikte inn på nytt. Mange som satt 60-70% aimet inn med full movement speed, noe som gjorde det mulig å ta kamper man kanskje ikke burde vinne. Gjorde også at man kunne ta en rask titt i full FOV uten å miste mye tid.

Arodem
9 år siden

Verdt å nevne at Widowmaker må fullføre sikteanimasjonen før hun kan sikte inn på nytt. Mange som satt 60-70% aimet inn med full movement speed, noe som gjorde det mulig å ta kamper man kanskje ikke burde vinne. Gjorde også at man kunne ta en rask titt i full FOV uten å miste mye tid.

 

Takk. :) Satte inn en setning om det nå.

DogSledder
9 år siden

Med Widowmaker nerfsene kan jeg endelig nå drømmen min om å bli Zenyatta main! ;)

MuffinMatt
9 år siden

Da trenger de bare å gjøre hitboxen til hodene like små som karakterene, så er de kanskje imål? Litt trøtt på å bli one shotta for så å se på killcam at de skyter way over eller til siden for karakteren (Thorbjörn merkes det godt på da det ofte skytes over og allikevel får registrert hodeskudd)

Realzi
9 år siden

Da trenger de bare å gjøre hitboxen til hodene like små som karakterene, så er de kanskje imål? Litt trøtt på å bli one shotta for så å se på killcam at de skyter way over eller til siden for karakteren (Thorbjörn merkes det godt på da det ofte skytes over og allikevel får registrert hodeskudd)

 

Er jo ikke noe aim i spillet, hvordan kan du se noe slikt.

Siste fra forsiden