Ifølge en oppdatering på Star Wars: The Old Republics nettside har nettrollespillet fått et popularitetshopp siden det ble gratis i fjor høst.
– Etter at vi lanserte gratisspill-muligheten har vi fått over to millioner nye kontoer, og tusenvis av spillere hopper inn hver eneste dag. Dette betyr at man har flere å spille med, større vekst i laug, flere Warzone-kamper og flere måter å bygge figuren videre, skriver produsent Jeff Hickman.
I samme åndedrag forteller Hickman at sommeren bringer med seg en ny tilpassningsmodus. Spillere skal da kunne bruke Cartel-mynter på å endre utseendet. Om ikke lenge ruller også BioWare ut tilleggspakken Rise of the Hutt Cartel som blant annet byr på nye historier og som hever nivågrensen.
Ikke akkurat knirkefritt
Siden lansering på tampen av 2011 har Star Wars: The Old Republic hatt et stormfullt løp. Det ble rapportert om store avhopp i mai 2012, da spillet skal ha mistet 400 000 spillere på bare et par måneder. I august hadde spillet under en milion spillere. Spillet er ett av de siste nettrollespillene som har tviholdt på månedsabonnement – et privilegium som tydeligvis er forbeholdt svært få spill.
I november tok spillet likevel steget over til en gratismodell. Alt man trengte for å spille var en kopi av spillet, mens kravet om å betale månedsabonnementet ble kappet.
Les mer om overgangen til gratismodellenLes om lanseringene som ikke gikk etter planen