Det britiske nettstedet Computer & Video Games har fått fatt i de første detaljene om Larians neste rollespill, Divinity 2: Ego Draconis for Xbox 360 og PC.
De forteller at spilleren får rollen som en ung dragedreper, som i løpet av spillets gang vil bli en mektig drageherre.
I tillegg forteller de at spillet får et avansert og ikke-lineært oppdragssystem. Her nevner de et eksempel, hvor spilleren får det tilsynelatende enkle oppdraget å levere et brev til landsbyens smed.
Den enkleste løsningen er selvsagt å levere brevet, men om spilleren ønsker det, kan han også åpne det og lese innholdet. Der finner han i så fall ut at den kvinnelige avsenderen (som forøvrig er gift) har en affære med smeden.
Dermed får spilleren en rekke nye muligheter. Han kan ødelegge brevet, levere det til kvinnens mann eller prøve å presse det hemmelige paret for penger.
Uansett hva han velger, får det konsekvenser. Prisene du må betale hos smeden vil kunne gå opp eller ned avhengig av hva du gjør, og fremtidige oppdrag kan låses opp (eller fjernes).
Du kan til og med ende opp med å presse paret til å reise fra byen, og om du gjør det vil du kunne treffe dem igjen senere. Da er de utvilsomt ikke særlig blide.
Ellers får vi ikke veldig mange detaljer om spillet, annet enn at seriens faste komponist, Kirill Pokrovsky, nok en gang vil stå for musikken.
Skribenten av Computer & Video Games-artikkelen har forøvrig sett spillet i aksjon, og forteller på Larians forum at han ble veldig imponert over det han fikk se.