Hva om Half-Life 2 hadde hatt dagens grafikk?

Fan gjenskaper et av spillets mest ikoniske brett i Unreal Engine 3.

Half-Life 2 i Unreal Engine 3.
Jeannot van Berlo

Ti år er en durabelig periode i spillbransjen. Vi har svippet innom to-tre konsollgenerasjoner, utallige moderne klassikere har sett dagens lys, og selvfølgelig ser spill ufattelig mye bedre ut enn de gjorde i 2004. Derfor er det alltid like interessant å leke «hva om» – Hva om, for eksempel, Half-Life 2 hadde blitt sluppet i dag? Hvordan hadde det sett ut?

Det nærmeste vi kan komme et svar er antageligvis pusleprosjektet til nederlandske Jeannot van Berlo, kjent som «Logithx» på nettforumet Polycount. Nederlenderen har nemlig satt seg fore å gjenskape hele introduksjonsbrettet til Half-Life 2 i Unreal Enigne 3. Nå har han sluppet tre skjermbilder som viser litt av det han har fått til så langt. Bildene ser du nederst i artikkelen.

Alt skal ha blitt bygget opp fra grunn av, bortsett fra det projiserte fjeset til Dr. Breen og insigniaen til den utenomjordiske Combine-rasen.

Selv om han til nå har jobbet i Unreal Enigne 3 har han ambisjoner om å flytte prosjektet over til nye Unreal Enigne 4. Frem til han sier seg ferdig med det hele får vi dog neppe se mer av prosjektet – mye av arbeidet må gjøres igjen.

The Elder Scrolls-serien er et slags mod-mekka for fansen.
Har du for eksempel fått med deg at noen gjenskaper Morrowind i Skyrim? »

Ledige stillinger
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Reisende salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Selger i Face2face Creatives
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Reisende salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (25)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Rainmaker91
11 år siden

Litt fel å porte HL2 fra 2004 inn i en motor som også er fra 2004 da :p HL2 er for øvrig ett av få spill som fortsatt ser bra ut i dag, og for å være helt ærlig så har utviklingen vert veldig liten siden den tiden. Med unntak av Cryengine og Frostbite (nest fysikk motoren her) så har de ikke blitt så mye penere i dag en de var den gangen. Dette kan selvfølgelig begrunnes med at forige generasjon med konsoller har holdt tilbake utviklingen da.

 

Det som derimot representerer en betraktelig større forskjell er Black Mesa modden som er HL1 portet og gjennoppbygd i Source motoren. Her kan man virkelig snakke om store forskjeller. Det skal derimot bli interessant å se noen av de mange kickstarter prosjektene som ser ut til å flytte grensene innen grafikk. Forhåpentligvis vil dette føre utviklingen litt fremover.

 

just my 2 cents anyway :p

AmunD NoR
11 år siden

Ganske kult, men og litt uinteressant i forhold til Cinematic Mod. Her har vi altså ett brett, med en bittelitt kraftigere motor enn Source, men som faktisk kom ut samtidig... I CINEMATIC MOD, har vi HELE Half-Life-sagaen i den helt oppdaterte Source-motoren.

Se her:

http://cinematicmod.com/images/cm_13/comparisons/cm_13_29.jpg

http://cinematicmod.com/images/cm_13/comparisons/cm_13_30.jpg

http://cinematicmod.com/images/cm_13/comparisons/cm_13_31.jpg

http://cinematicmod.com/images/cm_13/comparisons/cm_13_35.jpg

Kakeshoma
11 år siden

Også ganske uinteressant uten bilder fra originalen..

Men HL2 var vel et spill med fremtidens grafikk da det kom, så hadde vært morrore med noen andre spill med dagens grafikk.. Kunne godt tenkt meg Joint Operations i CryEngine eller Frostbite feks. Skikkelig jungelkrig og NoTimeforTy (andre som spilte her?) knife fights.

Zerfix
11 år siden

Litt fel å porte HL2 fra 2004 inn i en motor som også er fra 2004 da :p HL2 er for øvrig ett av få spill som fortsatt ser bra ut i dag, og for å være helt ærlig så har utviklingen vert veldig liten siden den tiden. Med unntak av Cryengine og Frostbite (nest fysikk motoren her) så har de ikke blitt så mye penere i dag en de var den gangen. Dette kan selvfølgelig begrunnes med at forige generasjon med konsoller har holdt tilbake utviklingen da.

 

Det som derimot representerer en betraktelig større forskjell er Black Mesa modden som er HL1 portet og gjennoppbygd i Source motoren. Her kan man virkelig snakke om store forskjeller. Det skal derimot bli interessant å se noen av de mange kickstarter prosjektene som ser ut til å flytte grensene innen grafikk. Forhåpentligvis vil dette føre utviklingen litt fremover.

 

just my 2 cents anyway :p

 

UE3 er fra slutten av 2006, tror du tenkte på UE2 som er fra 2004

AmunD NoR
11 år siden

Forresten, jeg har fullstendig oversett denne nye trailern av HL2 CM13

https://www.youtube.com/watch?v=ShZSR5sSflM&list=UUlRYOHEKv-hnHYJzrQ-8Opg

Dette ER next-gen... :p

Siste fra forsiden