Heavy Rain-skaper med to nye prosjekter

Vil fortsatt fokusere på følelser og historiefortelling i sine neste spill.

Uansett hvordan en vrir og vender på det var thrilleren Heavy Rain et av fjorårets store spill. Tidligere har det vært spekulert en del i hva Heavy Rain-utvikleren ville gjøre videre. Et science-fiction-prosjekt kalt Horizon var et av de hete ryktene, men siden har Quantic Dream-sjef David Cage avkreftet at de holder på med noe slikt.

Les også: Anmeldelse: Heavy Rain

At de derimot jobber med noe skal være sikkert og visst, og i et intervju med Examiner forteller Cage at de holder på med to nye prosjekter side om side. Cage forteller ikke konkret hva disse skal gå ut på, men bekrefter at de vil jobbe i samme baner som tidligere:

Mørkt og dystert i Heavy Rain.

– Etter suksessen med Heavy Rain fortsetter vi å utforske hvordan vi kan gå enda lenger med interaktivt drama. Vi jobber med følelser og interaktiv historiefortelling for et voksent publikum, men med en veldig annerledes historie og tilnærming.

Cage forteller at teamet er svært engasjerte i de nye prosjektene, og holder fast ved at de fortsatt ønsker å være annerledes:

– Etter Heavy Rain har vi en viss troverdighet når det gjelder å eksperimentere med nye konsepter. Vi kommer ikke til å spille på det trygge fra nå av, men heller bruke troverdigheten til å ta ny risiko, gi oss selv spennende utfordringer og finne opp nye måter å spille på.

Nylig har Quantic Dream annonsert at de planlagte nedlastbare episodene til Heavy Rain droppes, slik at studioet isteden får tid til å utvikle Move-støtte til spillet. Den franske gjengen er tydeligvis såpass godt i gang med sine nye prosjekter at de ikke vil ta mer tid bort fra dem til å fortsette å bygge ut Heavy Rain.

Les også: Tung trening i tungt regn

Les også: Sex og vold i Heavy Rain

Ledige stillinger
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (6)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Nimrad
15 år siden

Sier de noe om hvilke plattformer de jobber med?

Romis
15 år siden

De ble jo fucka opp av Sony med Heavy Rain, så jeg håper det neste spillet blir uavhengi av Sony sitt regi.

UrgeLoL
15 år siden

De ble jo fucka opp av Sony med Heavy Rain, så jeg håper det neste spillet blir uavhengi av Sony sitt regi.

 

Hvordan ble de fucka opp av Sony?

Romis
15 år siden

De ble jo fucka opp av Sony med Heavy Rain, så jeg håper det neste spillet blir uavhengi av Sony sitt regi.

 

Hvordan ble de fucka opp av Sony?

 

Vel, Heavy Rain folka skulle lage DLC'er til spillet, men Sony sa fuck dere, dere skal lage hele spillet på nytt, nå med 3D. Selv om ingen kommer til å kjøpe spillet på nytt med 3D! Hvorfor få flere DLC'er til et fantastisk spill når vi kan ha 3D som ingen vil ha? YAY Sony!

Nimrad
15 år siden

Gidder du komme med kilde på det du sier om at de egentlig ville lage DLC, mens at sony tvang dem til å lage det i 3D med move-støtte?

Siste fra forsiden