Stadig flere spillstudioer får øynene opp for hva Facebook har å tilby. Avhengig av hvem du spør, har det sosiale nettverket nemlig opp mot 500 millioner aktive daglige brukere.
Noe som selvsagt innebærer at studioene kan nå ut til potensielt svært mange spillere.
Sosial taktikk
Denne gangen er det spillskaperlegende John Romeros studio, Loot Drop, som vil prøve seg på den sosiale plattformen, skriver Eurogamer.
Med Ghost Recon Commander, som skal være tilgjengelig alt nå, tilbys spillerne en god, gammeldags isometrisk taktisk skyter.
I spillet kan du skape din egen helt, for så å gyve løs på de ti gjenspillbare oppdragene. Tre ulike vanskelighetsnivåer har studioet også slengt med, samt dusinvis av våpen. Og dersom du skulle trenge det, kan du også tilkalle hjelp fra venner – riktignok i en asynkron flerspillermodus.
Ifølge medgrunnlegger av Loot Drop, Brenda Brathwaite, er Ghost Recon Commander fylt av taktisk spillmekanikk som tilhengere av serien vil kjenne igjen, kombinert med et «sosialt miljø» som er tilgjengelig for alle spillere, uavhengig av ferdighetsnivå.