Bethesda slapp moddeverktøyet til Fallout 4 på PC-plattformen allerede i april, mens PlayStation 4-utgaven opprinnelig skulle få det samme tilbudet i juni. Mot slutten av juni kunne vi melde at PlayStation 4-versjonen slet med å løse noen tekniske problemer, og nå ser det ut til at disse fortsetter en stund.
Utvikleren la nylig ut en Twitter-melding hvor de opplyser at de fremdeles jobber med Sony for å få PlayStation 4-støtte for moddeverktøyet på plass. Selskapet skriver at prosessen ennå er «under evaluering», og at de vil dele mer informasjon senere.
Flere utfordringer
Ingen datoantydninger foreligger, så når vi får se verktøyet er uvisst. Bethesda har tidligere opplyst at problemene blant annet skyldes at det brukes PC-teksturer i PlayStation-modifikasjonene, noe som kan gi minne- og ytelsesmessige problemer.
Selskapet jobber med Sony for å optimalisere tekstur-eksport i fremtidige oppdateringer. I tillegg til har støtte for lydfiler ikke kommet på plass – noe som ifølge Bethesda henger sammen med det proprietære lydformatet på plattformen. Dette er også noe de jobber med Sony om å få løst.
Det siste punktet som det jobbes med er at moddeverktøyet på PlayStation 4 kun har støtte for modifikasjoner på opptil 900 MB, som altså betyr at man ikke kan laste opp modder som er større enn dette. Det arbeides med å øke denne grensen.
Fallout 4 har fått flere utvidelser:
I den siste kan du rett og slett bygge ditt eget hvelv »