Krysser du grensen til Sverige neste uke kan du hugge innpå en McNiP. Den nye McDonalds-burgeren er faktisk oppkalt etter esportslaget Ninjas in Pyjamas, og har en noe kuriøs bakhistorie.
Det er nemlig Fragbiteleseren Joel «flippoz« Brix som er hjernen bak esportsburgeren. Han karret seg til en plass i menyen ved å vinne en konkurranse i regi av McDonalds kalt My Burger. Dette melder den svenske esportsiden Fragbite.
Konkurrerte med McPotti
Som én av fem burgere valgt ut av en jury, blir McNiP tilgjengelig i fastfood-kjedens sortiment i én uke, fra og med 29. oktober. Etter uken forsvinner den fra markedet igjen.
Interessant nok var ikke McNiP den eneste esportsburgeren som prøvde å karre til seg en finaleplass. Også McPotti – en burger oppkalt etter den pensjonerte Counter-Strike: Global Offensive-spilleren Tommy «Potti» Ingemarsson – var med i konkurransen, men ble slått ut.
NiP i dokumentarserie
Counter-Strike-laget NiP er kanskje verdens beste i sitt spill, og har nytt den statusen i flere år. De har opparbeidet seg flere Cyberathlete Proffesional League-seiere på starten av 2000-tallet i CS 1.6, og en dominans uten like i Counter-Strike: Global Offensive. Helt til april i år var laget så og si ubeseiret, med 84 kartseiere på rad.
I månedsskiftet stikker de til DreamHack Winter for å kjempe mot resten av verdens CS-lag. Innen da skal laget følges tett av et dokumentarteam fra svenske TV6, som skal være med gjennom tykt og tynt mot tevlingen. Resultatet skal bli en tv-serie om det kjente laget.
Les også: SK Gaming har fått nytt Counter-Strike: GO-lag
Les også: Svensk TV6 lager reality-tv med Counter-Strike-topplag