Bungies Halo: Reach er ennå ikke ute på markedet. Men det har ikke hindret enkelte Xbox 360-eiere å nyte god av både spillet enspiller- og flerspillerdel.
Sanksjonene har til nå vært svært harde, men kanskje desto vanskeligere å sette ut i livet – Microsoft har allerede dømt flere pirater til livsvarig utestengelse fra Xbox Live. Denne straffen ble brukt til skrekk og gru også ved lanseringen av tidligere Halo-spill, og taktikken kan vel egentlig bare sies å ha vært moderat effektiv.
Nå har suksessutvikleren gått ut med nyheten om at selv de piratene som lurer seg unna Microsofts lange utestengelsesarm vil få kjenne en viss vrede. Dette kommer i form av en total omstart og sletting av alle data og spilte kamper på lanseringsdatoen.
Det er kjent nytt at Halo: Reach vil benytte seg av et system som belønner deg med såkalte credits for å spille spillet. Disse poengene kan deretter brukes til å låse opp blant annet et utall forskjellige rustninger som gjør det mulig å skreddersy din online-karakter i stor grad.
Alt dette vil dog forsvinne når spillet lanseres, og hver eneste credit-poeng og hver eneste rustning pirater har jobbet så hardt for vil forsvinne som dugg for solen. Men som Bungie selv påpeker, det skal da være rettferdig ...?
Les også:Kan du forsvare vår ære?
Les også:Ville du betalt 8000 kroner for Halo: Reach?
Les også:Microsoft straffer Halo-pirater
(Kilde: CvG)