Det virker som den kommende og etterlengtede storsatsingen Operation Flashpoint: Dragon Rising kan bli en heller blodig affære. I den seneste videoen om spillet (se under) forteller utviklerne fra britiske Codemasters blant annet om den makabre skademodelleringen i spillet.
Realistisk og brutalt
— Skademodellen i Operation Flashpoint: Dragon Rising er ganske grusom, sier kunstnerisk leder Mike Smith i videoen, og utdyper:
— Vi viser skade på flere ulike visuelle nivåer. For eksempel vil blod kunne sive gjennom klær, og man vil også kunne bli utsatt for katastrofale skader, som å miste lemmer eller få hodet skutt bort.
Ifølge Codemasters er det lagt meget stor vekt på realisme i Operation Flashpoint: Dragon Rising. Dette innebærer blant annet å gi både våpen og kjøretøyer en følelse av vekt og å gjøre dem så autentiske som mulig å håndtere.
Om spillet så lever opp til forventningene finner vi ut når det lanseres den 9. oktober til Xbox 360, Playstation 3 og PC.
(Kilde: Pressemelding)