Via Battlefield-bloggen forteller nå Dice mer om grafikkfunksjonene i PC-versjonen av det kommende Bad Company 2.
Bloggposten er skrevet av Johann Andersson, som er en arkitektene til Frostbite-motoren som spillet benytter. Andersson kan blant annet avsløre at Dice har samarbeidet med ingeniører fra Nvidia for å implementere skikkelig 3D-støtte i spillet.
Les også:Anmeldelse: Battlefield: Bad Company
Beta-versjonen har ikke denne støtten, men den vil bli tilgjengelig i en patch som kan lastes ned like etter at spillet lanseres i butikkene.
Bad Company 2 vil mest sannsynlig også få støtte for det nye 3D Vision Surround-systemet til Nvidia, som gjør det mulig å sette tre 3D-skjermer ved siden av hverandre for å skape en enda mer involverende opplevelse.
Utover 3D-støtten, kunne Andersson også fortelle at spillet vil få en grafisk funksjon som heter Horizon-based Ambient Occlusion, som er en teknikk som brukes for å lage myke og realistiske skygger mellom objekter.
Effekten er visstnok ganske subtil, men skal ha stor betydning for den visuelle opplevelsen. Beta-versjonen hadde denne effekten, men den vil bli sterkt forbedret i det ferdige spillet.
Les også:Førsteinntrykk: Battlefield: Bad Company 2
Bad Company 2 støtter også AMD Eyefinity, som gjør det mulig å koble tre eller faktisk så mye som seks monitorer til det samme grafikkortet. Spillet vil også få synsfelt som er tilpasset skjermen, slik at jo bredere skjermen er, jo mer kan du se på sidene. Denne funksjonen var ikke inkludert i betaen.
Dice kunne også meddele at det ferdige spillet får høyere teksturoppløsning enn beta-versjonen, altså mulighet til å velge detaljnivået "high".
Hele bloggposten kan leses her.
(via Firingsquad)