Assassin's Creed-skaper kastet ut av Ubisoft

Spilldesigneren vil forsvare spillet sitt og seg selv med nebb og klør.

Den innflytelsesrike spilldesigneren Patrice Désilets har fått sparken fra Ubisoft Montreal, ifølge Desilets selv. Det er nettstedet Polygon som har utvekslet ord med fransk-kanadieren, etter at Ubisoft selv hevdet at bruddet mellom partene var udramatisk.

– I motsetning til uttalelser dere har hørt tidligere, ble jeg avskjediget av Ubisoft. Jeg ble personlig gjort oppmerksom på avskjedigelsen, fikk et brev i hånda og ble ført ut av bygningen av to sikkerhetsvakter uten å kunne si adjø til teamet eller plukke opp mine personlige eiendeler, forteller Désilets til nettstedet.

– Dette var ikke mitt valg.

Ble ikke enige

I sin uttalelse hevder Ubisoft at de og Desilets ikke har greid å bli enige om planene for han og studioet videre, og at han selv valgte å forlate studioet.

Assassin's Creed II.

Patrice Desilets har hatt en merkelig runddans med Ubisoft. Hans første prosjekt for utgiveren var Hype: The Time Quest i 1999, men han er nok mest kjent som hjernen bak de tre første Assassin’s Creed-spillene. Like før Assassin’s Creed: Brotherhood var ute av døren var han ferdig i selskapet.

I 2011 var han tilbake på banen igjen, med et nytt Montreal-team under utgiver THQ. Når de så gikk duken tidligere i år ble Désilets og teamet ironisk nok kjøpt opp av Ubisoft – og nå er han ute av bildet, nok en gang.

– Ubisoft har handlet uten skjellig grunn, og jeg planlegger å slåss med nebb og klør for mine rettigheter, for mitt team og for mitt spill, sier den forsmådde spilldesigneren.

Akkurat hva det er Désilets og teamet har jobbet med vet vi ikke enda. Spillet har vært skjult bak lukkede dører, og stort sett alt vi vet om det er at det har blitt kalt 1666.

Les også: Mer om salget av THQ Les også: Infinity Ward-topper ble også sparket for et par år siden

Ledige stillinger
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Reisende salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Selger i Face2face Creatives
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Reisende salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (21)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Dore123m
12 år siden

Da bør jo Patrice gå til EA for og så lage spillet "Assassins Greed"

Licht
12 år siden

Det triste er jo at Ubisoft kjem til å stonewalle 1666 - kvifor skal dei konkurrere mot sin eigen historiske actionfranchise?

Assassin's Creed har gått frå å vere eit spanande eksperiment til den mest risk-averse årlege franchisen som finst der ute, nest etter FIFA, så eg kunne gjerne tenkt meg å sjå kva 1666 kunne ha vore med han sparka karen sin visjon intakt.

 

:(

Gunman1986
12 år siden

Ubisoft er værre enn EA på mange måter, angrer meg på at jeg kjøpte Blood Dragon. De ødela Heroes serien, anno serien og er blitt et microtransaction helvete.

Taake89
12 år siden

Ubisoft er værre enn EA på mange måter, angrer meg på at jeg kjøpte Blood Dragon. De ødela Heroes serien, anno serien og er blitt et microtransaction helvete.

 

Det er ikke mange spillselskaper som tjener penger idag, og de gjør det som trengs for å overleve.

 

EA, Ubisoft og Blizzard sine handliger er bare en refleksjon over våre egne.

rattjamann
12 år siden
Ubisoft er værre enn EA på mange måter, angrer meg på at jeg kjøpte Blood Dragon. De ødela Heroes serien, anno serien og er blitt et microtransaction helvete.
Det er ikke mange spillselskaper som tjener penger idag, og de gjør det som trengs for å overleve.EA, Ubisoft og Blizzard sine handliger er bare en refleksjon over våre egne.

 

Må si meg litt uenig å sette Blizzard sammen med EA og Ubersoft. Ja de gjør samme greiene, men synes de gjør en bedre jobb.

Når jeg ser hvor nøye de er med Starcraft f.eks.

Eller si hva du vil om wow, spillte selv i 5 år, og selv om de har tatt noen dårlige valg her og der, så kan man lett se at de faktisk prøver å lage et bra spill.

Nå prøver jeg å late som at Diablo 3 ikke eksisterer (selv om det har blitt mye bedre), men skal sies at de faktisk skjønner hva de gjorde galt i motsettning til andre.

 

Liker dem ikke like mye som jeg gjorde, men de er fremdeles langt bedre i mine øyne, en av få "store" jeg fortsatt har trua på. Det som kommer til å avgjøre ting for meg er hva Titan er og hvordan det blir.

 

Er ikke fanboy, sier ikke de er perfekt eller noe, bare at de er bedre en de andre to, og sette de i samme bås er ganske ufortjent.

Siste fra forsiden