Den svært populære romsimulatoren Kerbal Space Program begynner nå å nærme seg det man kan kalle en slags ferdigutviklet status. Den neste oppdateringen legger nemlig til rikelig med muligheter i spillets kampanjemodus.
Blant annet får spillerne nå kontrakter som de kan ta på seg for å tjene penger, vitenskapspoeng og ryktepoeng. Penger trengs for å sende opp nye romfartøy, mens ryktepoeng blant annet avgjør hvor lukrative kontrakter du kan få tilgang på.
Disse tilleggene gir kampanjen langt mer dybde enn den har i dag, og innfører mer mål og mening med spillet. Det er selvsagt fortsatt mulig å spille i sandkassemodus om du ønsker det.
Mye annet nytt
Andre nyheter inkluderer muligheten til å hente hjem igjen noen av ressursene fra tidligere ekspedisjoner om du besøker landingsstedene deres. Du kan får også nye deler å leke med, samt et nytt grensesnitt og et overhalt teknologitre.
I Kerbal Space Program må du starte og utvikle ditt eget romprogram. Handlingen starter på planeten Kerbin, som er tilholdssted for en gjeng små, grønne folk, som veldig gjerne har lyst til å utforske solsystemet sitt.
Selv om spillet ser svært søtt ut, er det en utfordrende og realistisk simulator. Bare det å få en romfarkost ut i bane rundt planeten Kerbin en utfordring i seg selv, men jo mer du lærer jo mer avanserte blir skipene dine.
Kerbin har to måner i bane rundt seg, og solsystemet har i tillegg en rekke planeter, så det er massevis av destinasjoner å velge mellom. Utviklerne har også et samarbeid med NASA om et eget asteroideoppdrag.