Man skulle tro at garvede, erfarne spillere stod for noe av den viktigste kritikken av moderne videospill. Likevel er det sjeldent at man ser direkte utlysninger av hjelp fra spillerbasen når spillstudio jobber med det neste storprosjektet. Det er riktignok unntak, slik som da Fable-gjengen tidligere i år spurte om spillernes hjelp.
Slike tilbakemeldinger er nok enda viktigere når et helt nytt studio skal forsøke å tolke en suksesserie, slik Ninja Theory gjør med Devil May Cry-nytolkningen DmC. Derfor betaler de flyreisen og lunsj til noen av de med aller best resultater i tidligere Devil May Cry-utgivelser. Betingelsen er tilsynelatende at de bor i Storbritannia.
Ekspertene skal kun spille en viss del av det kommende actionspillet og gi sine innspill, ifølge en post på spillforumet NeoGAF (via Eurogamer).
Stilskifte
Devil May Cry-serien er hovedsakelig enspillerbasert, og konkurransene i spillet går stort sett ut på å spille inn videoer med heftige kombinasjonsangrep. Deretter blir de vurdert av en dommer, etter ulike kriterier. Miljøet skal visstnok ha vært aktivt i mange år, og du kan se et eksempel på en slik video nederst på denne siden.
DmC tilbyr et nytt perspektiv på hovedpersonen Dante, der vi får spille en yngre versjon av ham. Ferden går til demonbyen Limbo City, hvor både fiender og omgivelser forsøker å ta rotta på demonjegeren.
Utvikler Ninja Theory tok over stafettpinnen etter Capcom, som laget alle de foregående spillene i serien. Det britiske spillstudioet er mest kjent for PlayStation 3-eksklusive Heavenly Sword og det glimrende men oversette actioneventyret Enslaved: Odyssey to the West.
Les også: Devil May Cry får HD-behandling