– L.A. Noire er viktig for oss

Take-Two hinter om mulig oppfølger.

Det var under en tale til investorer at Take-Twos sjef, Strauss Zelnick annonserte at L.A. Noire har vært det mest suksessfulle nye spillkonseptet for selskapet i finansåret som gikk, melder Eurogamer.

Han hevdet også at spillet nå blir ansett som en viktig del av porteføljen til Take-Two.

– Denne banebrytende tittelen fra Rockstar har satt en ny standard for dataspill med sine filmatiske elementer, og spillet har blitt en viktig franchise for oss, sa Strauss Zelnick.

En oppfølger kan dermed høres temmelig sannsynlig ut. Spørsmålet er bare hvem som får oppgaven med å utvikle spillet.

Team Bondi, som brukte nærmere syv år på å utvikle spillet, har i etterkant av lanseringen fått mye negativ medieoppmerksomhet.

Utviklerkrøll

Studioet ble kritisert for dårlige arbeidsforhold. Spesielt var det langvarig bruk av ekstrem overtid, hvor kritikerne hevdet at arbeidsuker på 80 til 100 timer var normalen både for designere og programmerere. Team Bondi-sjef, Brendan McNamara ble stemplet som vanskelig å samarbeide med, og han ble anklaget for å være både aggressiv og en dårlig leder.

Team Bondi ble droppet av Rockstar allerede i juli i år, og noen måneder senere så studioet seg nødt til å slå seg selv konkurs.

En eventuell L.A. Noire-oppfølger må derfor komme fra en annen utvikler.

Les også: L.A. Noire har fått slippdato til PC

Siste fra forsiden