Tidligere har vi skrevet at det digitale spillsalget snart er størst. Det var konklusjonen i en rapport fra DFC Intelligence.
Nå er det The NPD Group som mener å ha dekning for å hevde at det digitale spillsalget allerede er større enn det fysiske spillsalget, melder Gameinformer.
Ifølge The NPD Group har vi nemlig brukt 1.44 milliarder dollar på fysiske spill, i tillegg til 1.74 milliarder dollar på digitale spillkjøp.
I det digitale salget har The NPD Group regnet med de åpenbare postene, som abonnementsavgifter, digitalt kjøp av fullversjoner og tilleggspakker.
Men selskapet har også tatt med noen mindre åpenbare poster som bruktspillsalg, leie av spill, sosiale nettverkspill og mobilspill. Det kan antagelig forklare forskjellen i konklusjonene i The NPD Groups undersøkelse og DFC Intelligence sin rapport.
At digitalt spillsalg er kommet for å bli, ser begge selskapene derimot ut til å være enige om.
Les også: Origin overvåker deg fremdeles
Les også: Digital distribusjon passerer butikkspill
Les også: – Butikksalg er kun en bonus