Demon's Souls ble fort en kultklassiker, og her i Europa importerte så mange spillere det fra USA og Kina at det til slutt fikk en offisiell utgivelse. Mest kjent er det nok likevel for en uhyre høy vanskelighetsgrad, og svært ubarmhjertige mekanismer. Dør du i Demon's Souls, kan du fort miste mange timers arbeid.
Oppfølgeren Dark Souls loves å bli enda vanskeligere, selv om spillets produsent i vår bedyret overfor oss at han ikke er en sadist. Det er vanskelig å tro på det når man hører om From Softwares siste sprell. De går nemlig inn og dreper spillere som tjuvstarter på spillet deres, ifølge Eseteru (via Edge)
Irriterer japanere
Dark Souls har i likhet med forgjengeren en spesiell flerspillerdel som lar spillere invadere hverandres enspillerøkter om de er tilkoblet Internett. Japanerne som har vært heldige nok til å motta spillet før den offisielle slippdatoen, opplever at de blir slått ihjel av ekstremt vanskelige, datastyrte fiender som okkuperer alle spilløktene deres.
Om man dør i Dark Souls, må man få tak i sjelen sin om man ikke ønsker å miste alle sjelene man har opptjent. Dør man to ganger på rad, vil all oppspart valuta forsvinne for godt. Dette knepet vil altså gjøre det nær umulig å komme seg videre i spillet, ettersom man trenger sjeler for å oppgradere helten sin.
Det er ikke kjent om dette kan motvirkes ved å kutte ut maskinens Internett-tilkobling, eller om det er en innebygd mekanisme i spillet. Tiden vil vise om det samme trikset benyttes mot nordmenn som spiller Dark Souls før offisiell utgivelse, den 7. oktober.
Dark Souls kommer til Xbox 360 og PlayStation 3.