I våres ble PlayStation Network utsatt for et omfattende datainnbrudd, med lang påfølgende nedetid og mye negativ publisitet for spillgiganten.
Nå har Sony oppdatert brukeravtalen for PlayStation Network. Har du allerede akseptert den nye avtalen? Kanskje til og med uten å lese igjennom den? Da har du i så fall godtatt at du ikke skal saksøke Sony, uansett grunn. Eventuelle konflikter mellom deg og Sony skal løses utenfor rettssalen, melder Kotaku.
I tillegg inneholder den nye brukeravtalen en klausul om at brukerne ikke kan gå sammen for løse eventuelle konflikter med Sony, men at de derimot må ta opp problemet en og en.
Dersom du nå tenker «Søren, hvorfor godtok jeg det der?» har du allikevel en vei utenom. Du kan nemlig sende et brev til 6080 Center Drive, 10th Floor, Los Angeles, CA 90045 merket «Legal Department/Arbitration». Brevet må inneholde navn og adresse, nummeret til PSN-kontoen din og en uttalelse om at du ikke ønsker å løse konflikter med Sony gjennom megling utenfor rettssalen («Arbitration»).
Hele den nye brukeravtalen for PlayStation Network kan du finne på Sony Entertainments nettsider (PDF).
Les også: Er du sikret mot Sony-tyvene?